hvordan man kan kompensere for puls udvide i Darlington Pair

M

MedicMamat

Guest
Hej alle, var et Darlington par med to 2N2222 transistorer bruges til at drive en laser diode arbejder på 1.2A, men der er ca 100ns forsinkelse i den optiske udgang samt to eller tre gange pulsen udvide mht. til elektrisk signal. forsinkelse kan tolereres, men ikke det optiske puls udvide. Er der en måde den kan rettes eller anden måde? Findes der en bedre kredsløb med andre komponenter, jeg kan opnå den samme strøm og hastighed. ?

Min tanke er, at 1.2A er ude af spec for 2N2222, selvom strømmen er pulserende. Hvad mere du sandsynligvis over-mætte transistoren, og dermed pulsen udvidelse (dvs. langsom turnoff). En ekstra modstand mellem 2. transistor base og emitter kredsløbet kan hjælpe nogle ..... et bedre kredsløb og nemmere at nå dine krav, er ved hjælp af en FET / MOSFET.

mange tak jeg vil undersøge det. er der en FET eller Mosfet inkluderet hurtige skift kredsløb struktur, du vil anbefale?

Der er specialfremstillet laserdiode driver IC'er derude. Hvilket vil gøre ting som giver dig kontrol over tærsklen strøm. For ikke at nævne blive måde, langt hurtigere og sandsynligvis mere aktuel-drive-stand. Hvis du ønsker Darlington at slukke hurtigere (som den samme frist som turnon), skal du være opmærksom på anden base, dens udledning tid (hvilket er håndteret, hvordan?) Skal være på rækkefølgen af turnon tid, der er fodret af emitter follower frontend ved meget lave netto impedans. Du har sandsynligvis ikke ønsker at impedans præsenteret som en fuld tid belastning ved, at node. Du kan se på et kvadrat kredsløb, men jeg tror du blot ønsker at gå væk fra 70'erne diskret teknologi og omfavne 90'erne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back