hvordan man kan læse billedfiler med C - Help Needed

E

erodeboy

Guest
Jeg ønsker at lære billedbehandling. Hvordan kan jeg læse en billedfil som jpg annonce bmp brug af C-programmet uden brug af readymade biblioteker som "fastgraph". plz hjælp mig i denne henseende. sin indtrængende coz jeg planlagt at gøre mit sidste år projektet i billedbehandling.

Alle billedfiler kan læses med 'fopen' eller en anden fil betjeningskommandoer, jeg håber du ved, at du ikke kan læse som sådan de faktiske billeddata ikke vil starte på det allerførste læse operation. alle billedfiler, der er overskrifter i den, for eksempel en. BMP-fil, der er 53 (ca.) byte header. Og uanset hvad du læser, vil være i ASCII. Så vær forsigtig:. |

Sagen er, at jeg har brug for oplysninger om den komprimering, der anvendes i særdeleshed billedformater og detaljer om overskrifter, så jeg kan afkode og behandle den

Alle billedfil følger bestemt kompression standarder. for eksempel hvis du tager. jpg-billedfil, følger det, JPEG-eller JPEG2000-komprimering standarder. Forståelse en JPEG-header-formatet er meget kompleks. Hvis du er nybegynder og ønsker at forstå de grundlæggende for komprimering og hvordan et billede kan komprimeres, så prøv at skrive C-programmet for et Gray Scale BMP billede af mindre størrelse f.eks. 256x256. Mit sidste år projektet er på JPEG-komprimering. så du er vel komme til at afklare enhver form for tvivl på dette .. (men jeg har ikke ideen om header formatet for en JPEG)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back