Hvordan man kan måle ac modstanden på outputtet af nuværende spejl

N

nannapaneni

Guest
Jeg er designinging nuværende spejl med 0,1% spejl nøjagtighed med Vout variationer fra 0.45V til 1.95V bruge kadence IC5.14 spøgelse simulator Jeg fik nogle basale grundlæggende tvivl 1) Hvad er forskellen mellem DC modstand og AC modstand 2) Hvordan kan jeg måle AC modstand på udgangen På forhånd tak

Jeg er designinging nuværende spejl med 0,1% spejl nøjagtighed med Vout variationer fra 0.45V til 1.95V med kadence IC5.14 spøgelse simulator Jeg fik nogle basale grundlæggende tvivl 1) Hvad er forskellen mellem DC modstand og AC modstand 2) Hvordan kan jeg måle AC modstand på udgangen På forhånd tak
1) R (DC) = V / IR (ac) = dV / DI 2) Metode 1: Sprøjt en lille strøm på spejlet udgange, og beregne R (AC) som ovenfor. Metode 2: Mål Iout på Vout_min og Vout_max og beregne R (AC) ved hjælp af ovenstående ligning. Metode 3: Sprøjt en 1V AC strøm ind i spejlet udgange og måle i AC analyse størrelsen af spændingen ændre på udgangene.

Hej skakmat, 1) R (DC) = V / I sin OK R (ac) = dV / DI sin for lille signal omkring arbejdspunkt ikke ac modstanden (undskyld hvis mit gæt er forkert, jeg er ikke sikker) udgangsspænding har til skifte 0,45 til 1.95VI ønsker at kontrollere, hvordan 'Rout' er varieret, når Vout ændringer som anført ovenfor bestemt frekvens

AC-modstand er lille signal modstand, eller at være mere præcis, lille signal impedans. Hvis du ønsker at finde flugt på tværs af din rækkevidde, så du feje Vout og enten bruge metode 1 eller 3. Metode 2 giver dig en hurtig og beskidt metode til at anslå flugt med kun 2 simuleringer, forudsat at du kan sikre, at produktionen forbliver i mætning i hele Vout rækkevidde. Desuden er metode 2 er nok det bedre metode til at karakterisere den faktiske silicium til at korrelere med simuleringer.

hvorfor kan jeg ikke bruge vekselspænding kilde på output i stedet for AC strøm?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 19:23 ----- ----- Forrige post var på 19:09 ----------</span></span>
De vigtigste forvirring i sindet er 1) Ved beregning af DC Modstand RDC = V / I, jeg er tilslutning af DC spændingskilde og målestrøm 2) For AC Resistance hvorfor beløbet metoden ikke giver korrekte resultater

flugt = dv / DI for di-1A, flugt = dv. Derfor er det mere bekvemt at indsprøjte en vekselstrøm i stedet for en AC spænding. 1) DC modstand er generelt ikke relevant for os, når det kommer til nuværende kilder. 2) Hvad mener du med "ikke at give korrekte resultater"? Kan du være mere specifik?

Beklager fejl jeg fik resultater flugt = dv / di stedet for 'di' jeg brugte 'jeg' i calulation:.) Tak for indlæggene

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">-------- - Post tilføjes 19:40 ---------- Forrige post var på 19:34 ----------</span></span>
i tankerne 1more tvivl araised om AC modstand i laboratoriet formoder vi nødt til at finout AC modstand på nogle havn, hvordan vi kan gøre? anvende AC (dette kan være store signal) spænding og måle vekselstrøm i samme havn og beregne impedans? eller er der en anden metode?

Som nævnt før, at arbejde med små AC signaler er ikke en let opgave for selve silicium. Brug metode 2 er mere praktisk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back