Hvordan man kan måle et fuldt differentieret OPAMP med SC_CMFB

S

skythunder

Guest
Hej, alle, Jeg vil gerne vide, hvordan man kan måle de særlige kendetegn ved en fuldt differentieret OPAMP med switched capacitor common mode feedback-netværk. Naturligvis kan vi ikke bruge kontinuerlig tid målemetoder (AC Sweep) for at finde DC vinde, Enhedslisten vinde båndbredde, CMRR, PSRR, osv. Er der nogen specifial metoder til at måle disse parametre i en OPAMP, eller bare bruge transient simulering at tilnærme dem? Tak

Hej, hvis du bruger Hspice, kan du udføre TRAN analyse, og gemme de operationelle punkter i kredsløbet til en fil, og derefter kan du indlæse filen og udføre AC analyse. For eksempel udføre du TRAN analyse:... Gemme type = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og derefter kan du udføre AC analyse AC 10 dec en 100MEG * SWEEP CC 0,5 P 3P 0.1P. LAST RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjælp fra Hspice manul at forstå. gemme og. belastning! betragte!

[Quote = wjxcom] Hej, hvis du bruger Hspice, kan du udføre TRAN analyse, og gemme de operationelle punkter i kredsløbet til en fil, og derefter kan du indlæse filen og udføre AC analyse. For eksempel udføre du TRAN analyse:... Gemme type = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og derefter kan du udføre AC analyse AC 10 dec en 100MEG * SWEEP CC 0,5 P 3P 0.1P. LAST RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjælp fra Hspice manul at forstå. gemme og. belastning! henseende! [/quote] Tak så meget, wjxcom! Jeg vil prøve din metode. Og jeg vil gerne vide, om denne måde er nyttig til simulering af andre switched capacitor kredsløb, ligesom SC filtre, Da simulere frekvensrespons SC kredsløb i Hspice inden kadence er ikke tilgængelig

Hej hr_rezaee: Jeg tror OP tid kan kun udskrive drifts punkter, for eksempel, kan op-25U udskrive drifts pointsat 25U... Har du en anden måde at simulere den fuldt forskellen OPAMP med SC_CMFB? hensyn

[Quote = wjxcom] Hej hr_rezaee: Jeg tror OP tid kan kun udskrive drifts point, for eksempel, kan op-25U udskrive operativsystemet pointsat 25U... Har du en anden måde at simulere den fuldt forskellen OPAMP med SC_CMFB? hensyn til [/quote] hej. op tid kan udskrive drifts point, men det kan forårsage. ac analyse i bestemt tidspunkt. Prøv det. hensyn

Hej hr_rezaee: Jeg forsøger at bruge din metode, Netlist er:. PROTECT OP 28u TRAN 0.1NS 30U START = 0U AC 10 dec en 200MEG LIB 'D: \ ØVELSE \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB «.... TT . END men resultatet er ikke rigtigt!

Hej hr_rezaee: vil du fortælle mig, hvordan du bruger OP.?

[Quote = wjxcom] Hej hr_rezaee:.? Ville du fortælle mig, hvordan du bruger OP [/quote] hej kan du teste denne to løsninger på den ene netlist og derefter rapportere om resultaterne? tak angår

Hej hr_rezaee: kredsløbet, netlist af kredsløbet og simulering resultat kan findes på den vedhæftede fil, hvis navn er simulation.rar . når jeg bruger netlist som følger:..... NOISE V (UDE) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U LOAD CASCODE.IC0 gemme type = IC FILE = CASCODE.IC LEVEL = ALL TIME = 25U PZ V (UDE) VID * OPTIONS POST BRIEF NOMOD CAPTAB ACOUT = 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT LIB 'D: \ ØVELSE \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB «.... . TT AC 10 dec en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P den lis filen er cascode_opa_ac1.lis, og den bølge er Aim_ Printing1.pdf, når jeg bruger netlist som følger.: . NOISE V (UDE) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). TRAN 0.1NS 30U START = 0U. PZ V (UDE) VID *. OPTIONS POST BRIEF NOMOD CAPTAB ACOUT = 0 CSDF . = 2 PROBE PROTECT OP 25U LIB 'D: \ ØVELSE \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB «... TT AC 10 dec en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P den lis-filen er cascode_opa_ac2. . lis, og den bølge er Aim_ Printing2.pdf, Det er klart, at disse to resultater er anderledes! Thanx dig igen for at hjælpe mig!

Hej Jeg testede det. først prøve denne netlist når jeg bruger netlist som følger:. NOISE V (UDE) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U LOAD CASCODE.IC0 gemme type =.... IC FILE = CASCODE.IC LEVEL = ALL TIME = 25U PZ V (UDE) VID * OPTIONS POST BRIEF NOMOD CAPTAB ACOUT = 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT LIB 'D:.... \ TRÆNING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB »TT. AC 10 dec en 60MEG * Sweep CC 1P 10P 1P derefter gemme UDE ac analyse. derefter slette alle fles undtagen *. sp og model. så prøv nedenfor netlist:. NOISE V (UDE) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U PZ V (UDE) VID * OPTIONS POST BRIEF NOMOD CAPTAB ACOUT =.... ... 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT OP 25U LIB 'D: \ ØVELSE \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB «. TT AC 10 dec en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P du kan se, at to parceller er ens. Brug ikke. Op 25U og. Belastning samtidig. hensyn

Hej, hr_rezaee jeg gjorde simuleringer med to filer, du har angivet, men fik ikke samme plot. De følgende to netlists er mine styresignaler og analyser. Kan du vise mig, hvordan man kan løse problemet? Thanks 1. . NOISE V (UDE) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). TRAN 0.1NS 30U START = 0U. LAST MYCASCODE.IC0. Gemme type = IC FILE = MYCASCODE.IC LEVEL = ALL TIME = 25U . PZ V (UDE) VID *. OPTIONS POST BRIEF NOMOD CAPTAB ACOUT = 0 CSDF = 2 PROBE. PROTECT. OP 25U. LIB 'cmos35.txt nominelle. AC 10 dec en 60MEG. print VDB (outd). END 2. . TRAN 0.1NS 30U START = 0U *. OPTIONS POST BRIEF NOMOD CAPTAB ACOUT = 0 CSDF = 2 PROBE. PROTECT. OP 25U. LIB 'cmos35.txt nominelle. Ac 10 december 1 60meg. NOISE V (UDE) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). print VDB (outd). PZ V (UDE) VID. END

[Quote = wjxcom] Hej, hvis du bruger Hspice, kan du udføre TRAN analyse, og gemme de operationelle punkter i kredsløbet til en fil, og derefter kan du indlæse filen og udføre AC analyse. For eksempel udføre du TRAN analyse:... Gemme type = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og derefter kan du udføre AC analyse AC 10 dec en 100MEG * SWEEP CC 0,5 P 3P 0.1P. LAST RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjælp fra Hspice manul at forstå. gemme og. belastning! henseende! [/quote] sc_cmfb er en dynamisk common mode feedback, hvordan man vælger de dc driftspunkter. hvis u vælger driftspunkter tilfældigt, at resultaterne er forkerte.

hvorfor ikke først gemme arbejdspunktet derefter indlæse den gemte fil?

[Quote = wjxcom, 442.171] Hej, hvis du bruger Hspice, kan du udføre TRAN analyse, og gemme de operationelle punkter i kredsløbet til en fil, og derefter kan du indlæse filen og udføre AC analyse. For eksempel udføre du TRAN analyse:... Gemme type = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og derefter kan du udføre AC analyse AC 10 dec en 100MEG * SWEEP CC 0,5 P 3P 0.1P. LAST RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjælp fra Hspice manul at forstå. gemme og. belastning! henseende! [/QUOTE] Hej mr, wjxcom viIIe du fortælle mig hvorfor du vælger tid = 25U til denne simulatin? tak

Hej sh.shadmand: Jeg tror, ​​du kan bruge når som helst til simulering, men du skal bekræfte, at udgang fælles spændingen er stabil!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back