hvordan man kan minimere parasitære komponent?

P

pankaj.patil

Guest
Hej Sir Hvordan man kan minimere parasitære komponenter (spole og kondensator) kommer passivitet på RF frekvens i PCB opspind? Hvad er deres effekt på kredsløb? og hvordan kan minimere? Sir, kan du foreslå mig nogen bog eller application notes, så jeg kan klare mit grundlæggende om dette? Tak

For at minimere parasitisk kapacitans i PCB: 1. Reducer spor længde med hensyn til jordplanet direkte under det 2. Forøg afstanden afstanden mellem tilstødende spor løber parallelt 3. Undgå brug af Vias at minmise parasitisk induktans i PCB: 1. Forøg afstanden afstanden mellem tilstødende spor kører parallelt 2. Undgå brug af Vias 3. Kør ikke spor mellem to planer (af forskellige grunde)

Du kan øge den elektriske strømforsyning eller gøre stelplade at minimere stråling af bunden og bruge multi-layer PCB, Materiale bestyrelse skal inaktive til at arbejde frekvens. Prøv at gøre / bruge små kredsløb enhed, som du kan!

Afhængig af banens hyppigheden af drift, kan du overveje at udnytte de parasitiske F, L & C i underlaget til din fordel, og oprette en transmission line. Hvis du er omkring et par snese MHz, kan du gøre dem type strukturer arbejde for dig snarere end imod dig. Check out [url = http://www.microwaves101.com] Microwaves101.com [/url], eller, mere direkte [url = "http://www.microwaves101.com/encyclopedia/transmission.cfm"] Microwaves101 - transmissionsledninger [/URL] (måske mikrostrip, eller måske stripline).

For at minimere parasitisk kapacitans i PCB: 1. Reducer spor længde med hensyn til jordplanet direkte under det 2. Forøg afstanden afstanden mellem tilstødende spor løber parallelt 3. Undgå brug af Vias at minmise parasitisk induktans i PCB: 1. Forøg afstanden afstanden mellem tilstødende spor kører parallelt 2. Undgå brug af Vias 3. Kør ikke spor mellem to planer (af forskellige grunde)
Tak Sir Sir Kan du foreslå mig en bog til dette? Hvis det er muligt sende mig linket til at downloade bogen. Tak

Howard Johnson [url = http://www.signalintegrity.com/] Signal Consulting, Inc. - Dr. Howard Johnson [/url] Han skrev flere bøger og artikler om PCB-design til forskellige applikationer. En anden guru er Stephen Hall.

enjunear, du går glip af Art of Analog Design? Mikroovn Teori Book: test signal til vores kredsløb og ud S-Parametre, Black Box.

hi den bedste bog for dette element er kompakt element ved Bahl, der indeholder alle oplysninger om inductor og kapacitans

enjunear, du går glip af Art of Analog Design? Mikroovn Teori Book:. Testsignal til vores kredsløb og ud S-Parametre, Black Box
Med ingen reference til hvad frekvensområde / stige gange OP signal kører med, kan jeg ikke give et godt svar. Hvis det er at komme derop, skal du blot lave en ordentlig TL struktur kan løse en masse spørgsmål. Den digitale folk, jeg arbejder med at lære, at der fra tid til anden (især når de glemmer at oprette deres linier ordentligt, og deres jitter performance falder fra hinanden): wink:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back