hvordan man kan overføre BILLEDE FRA DIGITALKAMERA TIL ATMEGA

R

ruzaini

Guest
Jeg ønsker at overføre billedet fra kameraet (som et input af ATMEGA8535-port d>> på Tx node til Rx node og vise pic på pc.

så jeg spekulerer på, hvordan du slutter kameraet til ATMEGA8535 ..
Kan jeg bruge USB-porten?n hvordan?

ja, normalt digitalt kamera connet til PC via USB-port.
og det ses som flytbart drev, på pc'en.
billeder på d-kameraet gemme som filer, og kameraet filsystemet ligne pc'er filsystem.
du behøver at gøre 2 opgave:

1 - at USB-interface til MEGA u-controller og dens firmware
2 - skriv program til at gennemse filsystem af d-kamera.

Jeg tror, at hvis du søger på internettet, kan du finde nogle dokumenter om eventuelle 2 poster, som mentiond ovenfor.

hilsen,
Davood.

Du er nødt til at gennemføre USB host (jeg anbefale dig SL811HS fra cypres).
Læs ansøgning noter fra cypres.

Anyway den anden løsning er en OTG IC (det bruges til at forbinde 2 USB-slave).Lave en Google søgning på USB OTG,

Hope this helps,
/ / a

men ths kun lille del af mit projekt.Kan jeg tilslutte USB-stikket direkte til u-controller?

Ja, det er muligt, hvis du bruger en mikro med USB-vært eller USB OTG inde ...
... somthing ligner LPC2xxx ...

/ / a

Hej
Prøv ISP1583 fra Philips.Det har den USB OTG capbility.

Du har adgang til USB-kameraet via en USB-vært i stand til enheden.ISP1583 kan fungere som både vært og klient.Så kan skrive firmware til at bruge OTG og FAT32-filsystem med kameraet.

Virkelig vil det være for svært at lave en usb vært i ATMEGA og finde og gennemføre webcam Control Protocol Protokol mostlyis ikke pulished af manufactorer, så du er nødt til at grave linux driver eller henvisninger til dem for specifikke webcam eller bedre for specifikke kamera controller chip inde webcam .Teoretisk er det muligt, men praktisk talt ikke er mulig.Der er masser af projekter til direkte kamera sensor forbindelse til avr hjælp af parallelle interface - det lyder bedre, og du kan forlade pic psotprocessing til pc og sende data med UART eller usb (se ansøgning notat fra Atmel).Bemærk, at kameraet beslutning er begrænset af AVR behandling kapacitet.At have højere opløsning - kan du bruge CPLD eller lim logik baseret frame grabber som opbevarer en eller flere ramme i ram på uret høj, så langsom at hente ved AVR fromsram senere.

Søg dette forum - der bør være links til projekter.

Når et kamera give en USB-interface vil det være gennem en af de veldefinerede USB-enheden klasser.Alle disse klasse specifikationer er frit tilgængelige fra http://www.usb.org/developers/devclass_docs.Og de fleste kameraer giver en USB Mass Storage Class-interface.dvs: kameraet vil fungere som en lagringsenhed med FAT32 (eller nogle andre FS) filsystem på den.Så alt, hvad vi skal gøre, er at gennemføre en USB Mass Storage Class Device Interface og en måde at gennemse FS (FAT32) i firmware.

Men hvis et videokamera, så grænsefladen kan MSC-eller videoenhed klasse.

Ligeledes er det muligt at gennemføre stadig kameraet ved hjælp Stadig Imaging klasse.

Men alle disse classe drivere er allerede gennemført som standard grænseflader i de fleste operativsystemer som Windows og Linux.Så Thats hvorfor, når du nogensinde plugin din flash-drev eller USB-harddisk på computeren, vi er i stand til at få adgang til det som en almindelig harddisk.Ingen af disse drivere skal kodes igen.

Artem skrev:

Virkelig vil det være for svært at lave en usb vært i ATMEGA og finde og gennemføre webcam Control Protocol Protokol mostlyis ikke pulished af manufactorer, så du er nødt til at grave linux driver eller henvisninger til dem for specifikke webcam eller bedre for specifikke kamera controller chip inde webcam .
Teoretisk er det muligt, men praktisk talt ikke er mulig.
Der er masser af projekter til direkte kamera sensor forbindelse til avr hjælp af parallelle interface - det lyder bedre, og du kan forlade pic psotprocessing til pc og sende data med UART eller usb (se ansøgning notat fra Atmel).
Bemærk, at kameraet beslutning er begrænset af AVR behandling kapacitet.
At have højere opløsning - kan du bruge CPLD eller lim logik baseret frame grabber som opbevarer en eller flere ramme i ram på uret høj, så langsom at hente ved AVR fromsram senere.Søg dette forum - der bør være links til projekter.

louisnells skrev:

Når et kamera give en USB-interface vil det være gennem en af de veldefinerede USB-enheden klasser.
Alle disse klasse specifikationer er frit tilgængelige fra h ** p: / / www.usb.org / udvikler...te forum - der bør være links til projekter.

Dens anvendes til både still-kamera og video-streaming ansøgningen.Hvis dens en stadig kamera eller et kamera, der does't giver realtime overførsel af data fra det vil normalt bruge USB MSC.dvs: billedfiler og video fil vil blive kopieret fra kameraet ved at tilslutte den til computeren via USB, og vil blive klaret, da en HDD.

Men i tilfælde af Video Streaming kamera bliver data overføres i realtid.sige: Vi kan se video fra computeren.For eksempel survilliance cam.I så fald er der en videoenhed klasse anvendes.

Henvise den vedhæftede fil.

Citat:

Jeg talte om rammen sensationsprægede fra webcam.
Er du ca stil billede cams?

Så hvad jeg taler om - det er ikke triviel opgave at fange
videobillede af AVR.
Når jeg forsøgt at gøre det for kreativ og kan ikke finde video-kodning, der leveres af omnivision for deres chip OV511.

Har du udfylde denne ansøgning (frame indfange med micreeocontroller fra webcam) for avr kapaciteter både microcontroller og hvor stor succes var det?

er ikke ruzaini taler om at vise det på PC?.Hvorfor kan han ikke bare passthrough?.

Dekodning videobillede er altid en vanskelig opgave.Men rammen format skal have en standard kodning.

Hvad er dette LC forbindelse mellem pc og kamera?

louisnells skrev:Men rammen format skal have en standard kodning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back