Hvordan man kan reducere magten i back-end flow?

B

blueant

Guest
Jeg er en back-end ingeniør. Nogen kan fortælle mig hvordan man kan reducere magten i back-end flow? Og nogle værktøjer? Tak.

Jeg kender ikke meget om værktøjet perspektiv, men for nylig, har vi et koncept kaldet power-gating meget beslægtet med ur gating. koncepter såkaldte multi-VDD og multi-Vt bruges også til at reducere strømforbruget. for at få en bedre idé, læse "lavenergidesign metoder" af Jan rabaey.

Tak sree205. Men ur-gating og multi-Vt bør ske ved front-end ingeniør, hvad kan back-end designer gøre? Hertil kommer, jeg ikke fandt bogen, pls hjælp mig, tak

Du er galt på begge fronter. Både ur gating og Vt bytte er normalt mindst forbedret i den bagerste ende (efter syntese). Faktisk har de fleste virksomheder Vt swaps på post-layout netlists da timingen er mere præcis. Ud over dette, end designerne tilbage kan forsøge at dirigere signaler, der hører til hurtige ur domæner på metal lag med lavere loft / um på minimum bredde wire. De kan forsøge at rummet ud hurtigt skift signaler med mere end minimumsafstand. Forbedre flloor planer om at reducere lange ruter.

hi. dette kan lyde fjollet, men kan du beskrev back-end flow og dens forskel med front-end flow, hvis der er sådan et udtryk. tak

u kan gøre multi VDD samt magt gating. U kan også bruge afbrydere for at minimere strømforbruget.

Jeg tror, multi-VDD skal bruge forskel spænding biblioteker til syntese, right? Nogen kan fortælle mig hvordan det detailly? Eller intraduce nogle papirer. Tak.

Det største problem back-end drift og så meget hæmmet af design begrænsninger og system værdiges, praktisk effektreduktion er ikke muligt i back end operationer. I Layout også kan sjusket layout øge det nuværende forbrug, men gode layout kan ikke falde magt !!!!!!