hvordan man kan reducere overfladen bølge i Patch antenne?

B

bingjiang99

Guest
Kære stipendiater,

Er der nogen måder at reducere overfladen bølge i programrettelsen antenne?Strålingsniveauet effektiviteten af mine microstrip patch antenne er for lav.Af den måde, jeg kan ikke ændre dybden af substratet.

Tak,

Det er mærkeligt.I input "patch antenne" i min titel, men det viste som "fastsætte antenne".Hvordan weird!Anyway, er der nogen gode ideer til at mindske overfladen bølge?

Tak

Ja, dette forum eliminerer disse sætninger, der kunne betyde noget andet, der fører til klager fra corporate virksomheder.

Om din forespørgsel, hvordan kan du vide, at den dårlige effektivitet skyldes overfladen bølger?Er det ikke mere sandsynligt, at antennen er uoverensstemmelse mellem eller den trykte element / geometri er ikke optimeret / ønskelig.

Hvis du er helt sikker på, at overfladen bølger er årsagen til problemet, så de seneste velkendt teknologi kaldet Elektromagnetisk Bandgap Structure (EBG), ville være mest hensigtsmæssigt.En kort beskrivelse af EBG for dig - de er mest almindelige konfigureret ved regelmæssigt arrangeret metalliseret square plaster elementer.Den gitter konstant, programrettelsen størrelse og substratet egenskaber indstille vifte af driften af den såkaldte elektromagnetiske båndet hul.Som opererer i frekvensbåndet forskel, ingen tilstande kan eksistere inden for periodiske struktur.

Derfor, ved at sætte trykning disse EBG elementer omkring udstrålingsfladen genstand for omkring 2 perioder væk effektivt kan afhjælpe de fleste underlag transportformer.

Jeg håber, at dette er en god start med at besvare dine spørgsmål.

Hej Sassyboy,

Mange tak for dit svar.Jeg er ret sikker på, at det er forårsaget af overfladen bølge.Jeg har ingen mis-matching problem.
Jeg kender nogle om EBG struktur koncept.Men jeg har et spørgsmål om det.Behøver jeg at gøre det substrat, der skal regelmæssigt arrangeret som metal patches?Eller intet er ændret til substratet?

Tak,

Godt spørgsmål.EBG strukturer kan ses som to typer.Den første struktur er kendt som en periodisk dielektriske struktur.Denne struktur blev tidligst at blive indført for at have en forbudt frekvens bandgap dvs EBG.Forskere kan enten sted dielektriske stænger med jævne mellemrum, eller har et stykke dielektriske og har huller regelmæssigt bores gennem det (til at danne de såkaldte perforeret substrat).Derfor, hvis de periodiske dielektriske EBG struktur er valgt til antenne ansøgning såsom trykte antenne, så den perforerede EBG substrat anvendes på grund, da det er lettere at fabrikere.Afhængigt af hvilken type overflade bølge tilstande, dvs, TE eller TM typer,
er det nødvendigt at overveje gitter strukturen i den periodiske struktur.Det er velkendt, at hvis den periodiske struktur af huller er arrangeret i et kvadratisk gitter, så kun de TE eller TM type bandgap eksisterer.Der henviser til, at hullerne blev arrangeret i et trekantet gitter, både TE and TM type bandgap eksisterer dermed resultere i en komplet Elektromagnetisk Band Gap.Så i fremtiden, hvis du støder på nogle publikationer eller magasiner artikler og du så gitterstruktur normalt af trekantede / sekskantede gitter, dette er grunden!

Desværre substrat leveres med metallisering på begge sider.Derfor, hvis vi skulle form huller kun i dielektriske, ville dette betyde, at vi ville have boret et hul i metallisering.Men vi ønsker at holde en ensartet stelplade ved programrettelsen antenne med ingen huller i det.På dette punkt er det klart for os, at den perforerede dielektriske struktur har sin svaghed.

En gruppe på UCLA foreslået en ny form for struktur.Denne struktur har periodiske metallisering på substratet kendt som metallodielectric EBG (MEBG) struktur.Hvis du er fortrolig med frekvens selektive overflader (FSS), kan man konvertere FSS til MEBG ved at tilføje et metallag for jordplanet og måske gøre substratet tykkere.Så hvis du har et stykke FR4 materiale af tykkelse ca 2 mm og mønsteret nogle periodiske firkantede pletter af størrelse 7,7 mm og gitter konstant 8,2 mm på den ene side af metallag, bør du få et bandgap center omkring 3,5 GHz.Det er en ekstremt populær konfiguration på grund af sin enkleste form af fabrikation.Desuden har den en bonus element i en i-fase overvejelser, der virker som en perfekt magnetiske dirigent og deraf navnet Kunstig Magnetic Dirigent (AMC) eller High-Impedans overflade.Dette er igen opdaget og patenteret af ULCA.De centrale personer bag dette arbejde blev Yablonovitch et.al.og Sievenpiper et.al.

Jeg håber, at dette giver dig et bedre indtryk af dette potentiale teknologi.Dette er et varmt emne i dette forum og i mange EBG konferencer er tilgængelige til at deltage.Periodiske strukturer til microovn og antenne-programmer er nu nævnt som en familie af Metamaterials.

Det er en awesome svar.Det gjorde besvarede alle mine spørgsmål.Mange tak for det.

Måske kan du bruge DGS teknik.Det
er en enkel EBG design.

Brug slots i jordplanet ... at wil reducere
overfladen bølge

Jeg er stadig forvirret over de EBG koncept, der kan give nogle konkrete materiale til at forklare dette begreb.
thanks in advance ...

jallem wrote:

Brug slots i jordplanet ... at wil reducere

overfladen bølge

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back