Hvordan man kan simulere en Opamp for input common mode rækkevidde (ICMR)

M

manalog

Guest
Hej alle, I dag har jeg simulerede en to-trins opamp til at finde ud af sine ICMR. For at finde ud ICMR jeg gav jævnstrømstilførslen @ VIN +, & VIN-er tilsluttet VOUT. Og plottet VOUT efter DC simulering. Som NMOS differential pair anvendes på input, jeg var forventer VOUT at være lineær fra V1 til VDD (hvor V1> GND). Men overraskende, VOUT vs VIN + plot vist den lineære resultat. betyder VOUT følger VIN + lineært (som tog til jernbane operationsforstærkere )!!!!! så når jeg kontrolleres manuelt, jeg fandt nogle transistorer der ikke er i mætning regionen!! nogle bøger siger "ICMR er det område, over hvilken alle transistorer vil forblive i mætning". og Allens bog siger "ICMR er det område, over hvilken forstærker forstærker diff signal med samme gevinst". som det indlysende, at vinde vil reducere, hvis alle transistorer ikke er i mætning. Så betyder det at finde ud af ICMR (DC karakteristik af opamp) Jeg har brug for at gøre AC simulering? Og hvis jeg gør det DC simuleringen jeg nødt til at kontrollere alle, der opererer regionen manuelt? Eller er der nogen anden metode for at finde ud ICMR? PLZ HJÆLP ...

Jeg ville overveje det første definition som den rigtige. Men denne definition er heller ikke kontrolleres på de faktiske silicium. Derfor er der brug for Allen's definition.

Jeg ville overveje det første definition som den rigtige. Men denne definition er heller ikke kontrolleres på de faktiske silicium. Derfor er der brug for Allen's definition.
Første definition betyder DC analyse! For to-trins op-amp (næsten 8 MOS-enheder) dens fine, men hvad nu hvis den multistage opamp? Denne dc simulation metode ser ikke praktisk. Er det ikke?

Jeg siger, at common mode-serien er det område, hvorover dit design møder spec. Alle af dem. Medmindre du og din kunde aftaler andet. Det er meget lettere, hvis du vedhæfter din VCC og VEE (VDD og VSS) leverancer til et tredjeland, MVC levering i stedet for jorden. Så kan du feje eller skridt, at og ikke har de signaler bevæger sig væk fra reference jorden. Du vil se dedikerede OP AMP ATE produkt testprogrammer arbejde på denne måde, så de kan gøre bedst mulig brug af den vifte / opløsning tradeoff forbundet med pin-kort. For DC du ville forvente det, til at opfylde Vio, AVOL, IIB / IIÕ. For AC, du ønsker at se de samme GBW produkt og ingen store ændringer i fase. Og sørg for at køre en forbigående sim af en slags, især hvis det har bipolars i den første fase for at se om der er en mætning dille nær en jernbane eller de andre, eller måske halen kilden bliver kvalt, men måske ikke er synlige i små signal / DC.

Hej, Du skal bare måler kun drain strøm på de vigtigste par transistorer i opamp at få aktive region punkt (se vedhæftede filer). Det vil gøre alle transistorer forblive i mætning. Doing AC simulering er ikke nødvendigt.

Hej, skal OP har nogle specs, at en bekymring for det meste. Jeg vil gerne definere ICMR, hvor alle de andre specs opfylde mine krav.

Hej, Der er en mere eller mindre praktisk metode til ICMR simulering jeg nogensinde har set. Det kræver at udføre AC feje analyse. Sweep er over ICM spænding på laveste frekvens, der svarer til DC vinde. Efter AC Sweep diff. gevinst er analyseret som funktion af ICM spænding. Punkter, hvor gevinsten falder med 3 dB i forhold til flad band værdi kan betragtes som kanterne af ICMR. Regards

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back