hvordan man kan simulere sigma-delta ADC (transistor niveau)

R

rama kiran

Guest
Jeg har hørt, at mange mennesker vil simulere sigma delta ADC (transistor-niveau) i cadence.can jeg bruge Mentor Graphics eller hspice. Hvad er forskellen med disse værktøjer.

Der plejer at være meget af en forskel mellem de forskellige simuleringer ... det hele afhænger af model og omfanget af en bestemt komponent bliver brugt ...

Hspice eller Eldo også kan simulere sigma-delta ADC. Forskellen er lille tror jeg. Eldo er hurtigere end Hspice i min erfaring. Hspice kan have en vis konvergens spørgsmål. Yibin.

Hvad er forskellen mellem delta-sigma eller andre kredsløb?

Jeg har Hspice Hsim og spøgelse, whichone er de bedste værktøjer til at simulere sigma delta ADC?

Forskellen i disse værktøjer er naturligvis præcision. Faktisk nogle værktøjer giver siluation resultater meget tæt på dem, der giver den implented design på silicium, og disse er naturligvis det bedste. Der er en anden interessante værktøj TSPICE (produkt af Tanner forskning), end du kan forsøge at simulere dig Delta Sigma på transistor niveau. Regards, Master_PicEngineer

[Quote = Rama Kiran] Jeg har hørt, at mange mennesker vil simulere sigma delta ADC (transistor-niveau) i cadence.can jeg bruge Mentor Graphics eller hspice. Hvad er forskellen med disse værktøjer. [/quote] Eldo og Hspice er batch-mode simulatoren, men kadence er det grafiske simulator, det er at sige, du skal have skrive stimul selv.

Hej, jeg spekulerer .... for at simulere DSADC i transistor-niveau, er lang forbigående + tage magten spektret den eneste måde at simulere design? Da dette nogle gange kan tage uger ..... er der en hurtigere måde? Thanks

bruge SD værktøjskasse af Simulink i Matlab, når du finder den koefficient er du er i S domænenavn brug GM-C ciruits og tjekke dit design med spøgelse, hspice eller mentor graphix

Jeg er bange for, at i sidste ende du altid brug for forbigående med dage (endda uger) af simulering. I det mindste ved jeg ikke noget bedre.

Der er en parallel Spice simulator, der kan gøre lange Sigma-Delta ADC forbigående simulering i 1 dag: Gsim fra Gemini Design Technology, Inc. ( http://www.gemini-da.com ) Det er vores detaljerede benchmark data: Circuit Størrelse: 17477 bsim3v3 er, 53632 kondensatorer, 600 modstande, ... Circuit Type: Sigma Delta ADC Matrix Størrelse: 37336 Transient Simulation Stop Tid: 63us Total # af Simulation Time Steps: 1037144 Simulation forløbe Time (Wallclock Time): 27 + timer Baolin Yang, Ph.D. Gemini Design Technology, Inc. http://www.gemini-da.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back