Hvordan man lærer at gennemføre en sensor?

B

boeysue

Guest
Er der noget skriftligt dokument om indførelsen af gennemførelsen af CCD / CMOS sensor? Tak for hjælp ..

Start med denne ene:

http://www.theimagingsource.com/prod/cam/camintro_2.htm

Hvorfor føler er vanskelig at gennemføre for høj billedkvalitet? Skal jeg lære fra analog eller fra billedbehandling? Tak.

Dybest set er det antal pixels, der bestemmer beslutning.
Mere om dette emne kan du finde via Google, type: CCD resolution

Eksempel: http://www.camerafever.com/exp001_CCD.html

mmm ....
Kvaliteten afhænger af beslutningen .., men hvorfor er det svært at gennemføre?
Det centrale er billedbehandling eller analog / ADC?ked .. Jeg er en nyere for denne emner.

of single pixel.

Svaret er: phisical størrelse

enkelt pixel.
Hvis du taler om mega-pixel, og du ønsker at passe dem inden 1/4square tomme struktur, hvilken størrelse der er tilbage?
Pretty fælles beslutning er omkring 330 tv-linjer.Men nu kan du købe CCD med en opløsning tæt på 750 linjer: væsentligste forskel - 2-3 gange flere pixel, og du betaler 10x mor for den anden.

Af den måde, føler behov for at anvende isp for at korrigere billedet? Ved du ord, hvorfor isp er ikke meget vigtigt, eller jeg savner dine ord?.

Citat:

Billeder af en scene kan blive fordrejet af aberrationer i en linse system, warp eller på anden måde fordreje billederne, før de er digitaliseret af en billedsensor.
Alternativt kan billederne dannes af en fladskærm eller andre elektronisk adresserbare display blive fordrejet, når de stemmer på en skærm, når billedet kilden ikke er parallel eller vinkelret på skærmen.

Lad mig opsummere nogle grundregler:

- Mere pixel (højere opløsning), du har mindre er pixels eller større er den sensor ...
og
- Mindre er pixelstørrelse, værste er billedet (mindre lys til strøm / spænding konvertering: SNR!)
- Større er den sensor, dyrere er systemet (mindre udbytte, store linser ...)

ja, dybest set, analog kompromiser vil udelukke den højeste kvalitet, du kan nå!

Typisk ADC er ikke et spørgsmål som state-of-the-art Bidrag kan klare SNR / datahastighed bedste sensorer.

Anyway, behandlingen er signal altid nødvendigt med et billede sensorer, uanset dets "kvalitet"!
Raw billeder er ikke "klar" til visning ...du har mindst at udføre farve genopbygning og oftenly mønster korrektion (pixel mønster, spalte / række mønster) og dårlige pixels interpolation.
Derefter behandling er andre oftenly behov (histogram ekstraudstyr, farveforbedring & geometriske korrektioner ...)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back