hvordan man laver en ordentlig spænding adskillelsesstolpen

G

garg29

Guest
Hej venner,
Jeg ønsker blot at vide løsning til et lille problem, hvordan kan jeg gøre ordentlig spænding adskillelsesstolpen.Som i vedhæftede fil har jeg vist 3 forskellige kredsløb, alle af dem vil give samme spænding, men som en er korrekt & hvorfor?(sorry hvis det enkle spørgsmål, som
jeg ikke er en elektronisk studerende)

Thanks a lot in advance,

med hensyn til,
Garg
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Den ene med 1k modstande er immune over for støj, men er ikke "strømbesparelse" i lavt forbrug kredsløb.Den ene med 100k modstande er, men det vil fungere dårligt i støjende omgivelser.

Velkommen Mr. Mohan til edaboard.& Happy Diwali.Hvad angår kredsløb som manu & u sige 1k kredsløb er korrekt, at holde støjproblemer i baghovedet,
at jeg
vil prøve med denne.

Endnu en gang tak

Hilsen,
Garg

Må jeg forsøge at give et svar, som er lidt mere detaljeret?

Tja, alle tre kredsløb er "korrekt".Dette er en indikation for, at - i teorien - hvert kredsløb syntesen fører til en bred vifte af uendelige løsninger.
Men hvad skal vi gøre med uendelige muligheder til at designe noget?
Vi er nødt til at vælge det alternativ, der giver det bedste resultat under virkelige verden betingelser.
Og dette fører til spørgsmålet: Er en modstand en modstand?
Svaret er nej.I stedet er det en kombination af R's og L's og C's (som kan vises på et tilsvarende kredsløbsdiagram).
Heldigvis har i nogle af eller de fleste tilfælde er dette kun er et teoretisk spørgsmål - så vidt alle de parasitaere virkninger spille en ubetydelig rolle.
Derfor, hvad laver du med spænding adskillelsesstolpen?Er arbejder frekvens 10 Hz eller 100 MHz?Eller er støj et vigtigt emne?Eller effekt nedbrydelighed?
Resumé: Den ønskede anvendelse sammen med nogle andre overvejelser (effekt, omkostninger, støj) diktere valg.Under ideelle betingelser alle fraktioner kredsløb kan bruges - dog verden er ikke altid ideelle .... sorry

Ligesom som LvW sagt, alle er sande.

Hvorfor ikke omfatte støj da det ikke er et DC kilde, men et bredt spektrum af frekvenser.

Det er et spørgsmål om, hvad vil du gøre for at den produktion, som i dit eksempel er 2,5 volt.

Impedansen gør de tre forskellige.I dit eksempel er impedances er 500 ohm, 5k og 50 k hhv.

Brug Thevenin's tilgang, det
er ligesom en kilde med 2.5v input med sine impedans.

Tak alle igen.
Hvad angår stabby21, prøver jeg at lære grundlæggende i analoge kredsløb, overvejer om ', hvis produktionen vil blive brugt «, det meste af tiden jeg bruge disse dividers for nogle analoge spændinger measuremnts.Jeg kan give næring til dette signal til opamp.men igen, min grundlæggende mål er at lære.
én ting mere, stadig meget grundlæggende, hvorfor kredsløbet med højere værdi modstande bliver mere udsat for støj?

Tak.

Med venlig hilsen,
Garg

garg29 wrote:

Tak alle igen.

................

én ting mere, stadig meget grundlæggende, hvorfor kredsløbet med højere værdi modstande bliver mere udsat for støj?

takket kingto0609 for besvarelse.1k kombination er allerede blevet antydet, men stadig vil jeg gerne vide din årsag bag dette.

Når man overvejer spænding adskillelsesstolpen, er du nødt til at overveje belastning som godt.

Hvis din microcontroller eller amplifer, der kræver spænding fra sådanne spænding fraktioner er du nødt til at overveje dette:

Hvad er maksimumsbeloeb eller fejl i anvendelse i spørgsmål?
Er der et lavt strømforbrug consumtion krav?
Er højfrekvente involveret, og hvor højt?
Hvad er strømbelastninger drage / Indgangsimpedans?
Er belastning har spidser i aktuelle drage?
Er strømforsyning har interferens eller støj, der skal undertrykkes?
Hvad er båndbredde af signal nødvendig?
Hvad er det temperaturområde på dette kredsløb?
....og sandsynligvis mange flere, som jeg har glemt ...

Hvis du løse alle disse spørgsmål, du kunne skrive en bog om blot en simpel spænding fraktioner, som LvW allerede påpeget uendelig af mulige løsninger.Så for at begrænse vores spørgsmål, lad os antage, at der er spænding adskillelsesstolpen er at arbejde alene på dc og uden temperatur overvejelse.

Hvis det er tilfældet end eneste du skal overveje, er strømforbrug og spænding forandringer under strømbelastninger uafgjort.Disse to krav er helt modsatte.For lav spænding ændrer du behov for at reducere modstand værdier så lave som muligt, og for strømforbruget er modsatte.Selvfølgelig har du til at indgå kompromiser.I dit tilfælde, hvis vi har ą1ľA af strømbelastninger tegne med 1k version spænding variation kun vil være ą1mV, men nuværende drage strømforsyning vil blive 2.5mA.Version med 100k vil drage strømforsyning 100 gange mindre strøm, men vil have fejl 100 gange større.

ą0.1V for 100k tilfælde ville repræsentere A4% fejl på 2.5V og i nogle programmer, der kan være god nok.Lavt forbrug af strøm måske gør dette valg langt bedre i sådanne ansøgninger.Nå, det var simpelt?

Unfortunatelly dette er kun begyndelsen af fejl beregninger.Efter dette kommer båndbredde af kredsløbet, støj, Tc effekter, ...

Læs OpAmps for alle, gratis bog til rådighed fra Texas Instruments websted, vil det hjælpe dig med at forstå fejlkilder i analoge kredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back