Hvordan man laver en transportvirksomhed ved RFIC og MMIC domæne?

S

sawaak

Guest
Hej, hvis nogen ønsker at lave en Carrer i denne teknologi, hvad skulle han gøre? det vil sige, hvordan man får starter: roll: jeg også ønsker at vide, hvilken kategori RFIC og MMIC falder, det vil sige, bør man vælge MS i mikroovn, RF-design etc. eller MS i mikroelektronik, IC Design osv.?? :? tak sawaak

Mikroovn engeneers kan kan designe topologi og layout, kan de være i stand til at få en toppræstation af theyr cicrcuits tage de fordele, som technoloy tilbuddet. Men er den kemiske og phisics anvendes i halvleder-teknologi, forskning og forbedre den ultimative præstationer. Hvis din interesse er for semiconducto teknologi, skal du vælge mikroelektronik. regardeless til operative frekvens.

At tilføje nogle kommentar til Sergio er en: MMIC og RFIC har, efter min mening, en masse overlap. Måske, af historiske grunde, folk, der arbejder i disse områder, kommer ofte fra forskellige baggrund: MMIC er mere distribueres kredsløb design, magt match, S-parameter, GaAs og så Mikroovn designere ... RFIC er mere kompleks design (parti af transistorer), silicium, analog design teknikker og så mikroelektroniske designere ... Men som jeg har sagt, er der masser af overlapning, der efter min mening vil vokse med tiden. Så en god ingeniør både skal have kompetencer! Korrekt mig hvis jeg tager fejl. Mazz

RFIC er mere analoge IC-baseret. MMIC er mere mikrobølgeovn IC baseret på. RFIC synes at være mere spænding / strøm baseret i, samtidig MMIC er mere strøm niveau baseret - RFIC bruger analog IC teknikker til at matche, og små signalanalyse det meste af tiden, MMIC anvender S-parametre, da strømmen er et bedre mål ved høj frekvens. Tag disse kurser: Grad grad godt selv at få kurset arbejde! Analog IC Design (bipolar, CMOS) RFIC Design MMIC Design (hvis det tilbydes) Microwave Engineering (mikrobølgeforstærkere) VLSI Design Semiconductor Fysik / Layout (CMOS, Bipolar) valgfrie kurser Advanced Analog IC Design Avanceret RFIC Design De fleste skoler har disse typer af kurser - - en mikrobølgeovn teknik kursus er godt nok til at vide MMIC design, alle begreberne er der. Du skal blot praksis med værktøjer - Agilent ADS og kadence SpectreRF er de varme dem nu. Efter at have dem naturligvis du er indstillet til at komme ind på marken! Du er nødt til KÆRLIGHED RF! Lav nogle RF Stuff!

[Quote = Puppet1] Analog IC Design (bipolar, CMOS) RFIC Design MMIC Design (hvis det tilbydes) Microwave Engineering (mikrobølgeforstærkere) VLSI Design Semiconductor Fysik / Layout (CMOS, Bipolar) valgfrie kurser Advanced Analog IC Design Advanced RFIC Design [/ quote ] Hej Puppet1, u kan du nævne de anbefalede bøger for alle de kurser u nævnt, samt et link til download dem: D tak sawaak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back