Hvordan man laver en

M

manuel_trekker

Guest
Hej,

Jeg er nødt til at foretage et
90'erne SHIFTER i 25-40MHz.
Jeg
vil bruge det som I / Q baseband-signaler i et I / Q modulator.

På I / Q modulator, den fase forskel og amplitude balance mellem I signal og Q signal er meget vigtige.For optimal ydeevne, denne fase forskel og balance skal være så lav, mindre end 3degrees og 0.5dB for mindst-30dBc af sideband supression.

Den enkleste kredsløb er en RC - CR, men for denne Bredbåndstransmissionssystemer det
er ikke tilstrækkelig for fase og amplitude ydeevne.

En anden mulighed er brug operationelle forstærker.Jeg er ikke sikker, men jeg tror, at det
er for høj frekvens.

Kan nogen hjælpe mig?

Thanks in advance.

Manuel

Hvis dette signal er en enkelt tone, du kan skabe det på 4x hyppighed og bruge en Johnson counter at få de to signaler på 1x frekvens.

Kig på Electronic Filter Design Handbook ved Williams og Taylor tredje udgave, kapitel 7, punkt 5.De har flere kredsløb, aktive og passive.

Hvis du ikke har brug for gode fase nøjagtighed du kan gøre en klumpet svarende til koblede linjer med en 1:1 transformer.Sæt det fælles mode i de to ledninger fra din kilde til din belastning.Det betyder, at hver vinding er tilsluttet kilde i den ene ende og belastningen på den anden side.At aktivere de venstre og højre to terminal parvis med kondensatorer.

Dette er et simpelt nok kredsløb, at du kan gøre hånd beregninger og SPICE simuleringer at finjustere design.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back