Hvordan man opbygger en negativ modstand?

A

Alles Gute

Guest
I det analoge filter design. Nogle gange har vi brug for en negativ modstand. Så hvordan man opbygger en nagative modstand? Brug feedback? hvordan?

Hej Alles, kan du anvende en negativ Inmitance Converter (NIC). Kig efter det i netværks-teori litteratur. Det er en aktiv enhed med en operationsforstærker og 2 modstande, der konverterer en impedans Z (ikke nødvendigvis ohmsk) ind-k * Z. Det bruger feedback, selvfølgelig. Regards Z (med en NIC bliver jeg-Z, ha ...)

Jeg tror, at hvis u realisere filteret i fm tilstand, vil fm vende sluttet kredsløb fungerer som en negtive opløsning bør anvendes

Jeg vidste ikke, at du kan bygge negativ modstand med MOSFETs. formentlig thats det bedste svar. - Dette er hvad jeg fik: Normalt er min måde været at have en opamp, med sine invertere node tilsluttet til både output node af opamp (feedback modstand R3) og strømforbrug (Iin) og den ikke-inverterende knude tilsluttet til både output node af opamp gennem R2 modstand og til jorden via R1 modstand. Output er givet ved: Vout =-R3 * R1 * Iin/R2. Vout er mellem vende node og jorden.

Hvad srivatsan beskrevet, er en NIC. For enhver Z1 i stedet for R1: Zin =- (R3/R2) * Z1-Z

godt, siden spørgsmålet er for en negativ modstand Jeg tror på tværs af koblede MOS par er simpelt nok.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back