Hvordan man opretholder NF? reducere signaleffekt ...

B

brmadhukar

Guest
Hej, Kan jeg bruge en lille værdi kondensator i serie for at øge impedans for at reducere signalet magt til min LNA. Da kondensator er tabsfri betyder det min NF vil ikke stige. BR

Din tilgang er ikke korrekt, fordi du vil ændre input impedans af dit system. Derefter vil kilde og Indgangsimpedanser være uden sidestykke, der giver anledning til øget støj tal

Hej, Uanset hvad du gør eller ansøge om reduktion af input signal til LNA, signal-støj-effekt-forhold lider, så din NF også lider. Ideen med at bruge en (mere eller mindre tabsfri) kondensator kan foretages en fordel, hvis du bruger det til negativ feedback inde i en relativt bredbånds-forstærker (meget gerne en bredbånds Induktive feedback som lavet af Norton) for at opretholde den lavest NF muligt. Jeg spekulerer på, hvis du har en stor signal, der får problemer, og du ønsker det til at dæmpe, men tæt på, at store signal der er en eller nogle flere svage signaler, du ønsker at forstærke? I dette tilfælde er den eneste løsning er at bruge en højere dynamikområde LNA (det koster mere desværre og bruger mere DC indgangseffekt). Band-pass filtre / selektive forstærkere er også muligt, men de afhænger af oplysninger, som du kan overveje. RGDS, unkarc

Hej, Jeg har en RFIC med tilstrækkelig gevinst, men højere NF. Jeg ønsker at reducere NF, men bør bevare det samlede system gevinst konstant. Dette er muligt med kun lavt støjniveau amp. men gevinsten er problemet. Hvis jeg har mere forstærkning end højst nødvendigt termisk støj i sig selv vil være mere. Kan jeg nøjes med at forbedre NF uden LNA gevinst. BR

[Quote = unkarc] Hej, jeg spekulerer på, hvis du har en stor signal, der får problemer, og du ønsker det til at dæmpe, men tæt på, at store signal der er et eller nogle flere svage signaler, du ønsker at forstærke? I dette tilfælde er den eneste løsning er at bruge en højere dynamikområde LNA (det koster mere desværre og bruger mere DC indgangseffekt). Band-pass filtre / selektive forstærkere er også muligt, men de afhænger af oplysninger, som du kan overveje. RGDS, unkarc [/quote] Du kan designe høj forstærkning og lav gain to mode for at reducere dit design! "En CMOS Cellular Receiver Front-Ends fra specifikation til relization" wroted af Michiel Steyaert er en god bog for dette emne!

brmadhukar, Den allerførste etape af dig systemet etablerer NF, så du ikke kan undslippe ved hjælp af en LNA med at have bedre NF end den du har nu. Der er en simpel shareware software til at studere system design med NF osv. spørgsmål: RfWorkbench fra Kirt Blattenberger, se http://www.rfcafe.com/business/software/rf_workbench/rf_workbench.htm Du kan indtaste dit system i blokdiagram former med den passende data for hver blok (gevinst / tab, NF, IP, osv.) og du kan lege med tallene for at finde en løsning på dit problem. til cswang: Tak for den interessante information, har jeg ikke læst det. RGDS, unkarc

Hej, kan du nemt designe en descrete LNA med NEC dele som NE68139. Brug en konstant strøm forspændende, så du kan stabilisere driftspunkt. tak :)

Hvordan om brug af dræn / emitter serieinduktans? Dette ændrer input match uden tilsætning af yderligere støj i systemet.

anvendelse parallel gate-drain negativ tilbagekobling også reducere forstærkningen og forbedre NF.

Hvis du har så meget signal, strøm, at det overbelaster dit system, behøver du ikke at holde NF lav. Signal-støj-forholdet er højt til at begynde med. Du bør overveje at fjerne forstærkeren fra signalet kæden eller ved hjælp af en med mindre gevinst.

Hej, En korrekt forspænding af strøm til LNA er vigtigst at opretholde en god støjtal. Prøv Simulering og også om bord tuning er nødvendig for at optimere NF. RGS

CMOS LNA ligner ikke en god løsning. Sædvanligvis LNA anvende GaAs eller SiGe. BJT er ikke særlig god til støjtal, men er ok til lavere frekvens som er lavere end 800 MHz.

Hej, Thnx alle for info. Jeg har prøvet ved hjælp af kondensatoren. Jeg brugte 47pF, men kunne jeg ikke få SRF af Cap, det steg NF med 1.0dB, og når kortsluttet NF ikke ændre meget. brmadhukar

: D Du kan bruge serien hætte og shunt IND lave en match kredsløb med lav støj stigning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back