Hvordan man præcis kender længden af ​​transmissionen linjen?

L

liletian

Guest
Hej Jeg designede en halv bølgelængde transmission linje, vil jeg gerne vide den nøjagtige længde af transmissions-linje. Jeg har planlagt at slutte transmission line til en 200 ohm modstand ved afslutningen på printet. Mål S parameter gennem netværk analysizer og beregne længden af ​​transmissionen linje præcist. Jeg har et par spørgsmål her: Jeg forbinde modstanden direkte på enden af ​​transmissionen linje, er det korrekt? Vil der være nogen tab, significent, som vil påvirke målingen? For det andet, hvad vil nøjagtigheden af ​​PCB fabrikation, kan de opretholde en fabrikation nøjagtighed på 1mm? 3. Hvad vil være længden af ​​en halv bølgelængde transmission line på 2GHz med PCB dieelectrical konstant på 4? Takket være en masse

1. Længden kan bestemmes mere let fra en resonans måling af en forkortet linje med løs kobling af åbne ende, tror jeg. Med S11 måling, påvirker kalibreringsnøjagtighed resultatet. Jeg kan ikke excatly forstår formålet med de 200 ohm opsigelse af din måling. 2. 1 mm til? 3. Afhænger af den nøjagtige layout PS: Dette indlæg skal være bedre tilføjet til din lignende tidligere tråd, tror jeg.

Ja, jeg er enig med dig på de 200 Ohms modstand her. hvorfor det bør være en kortere linje? Du betyder korte enden til at måle S-parameter? Vil en åben ende bedre egnet til mikrostrip linje?
1. Længden kan bestemmes mere let fra en resonans måling af en forkortet linje med løs kobling af åbne ende, tror jeg. Med S11 måling, påvirker kalibreringsnøjagtighed resultatet. Jeg kan ikke excatly forstår formålet med de 200 ohm opsigelse af din måling. Ja, jeg er enig med dig på de 200 Ohms modstand her. hvorfor det bør være en kortere linje? Du betyder korte enden til at måle S-parameter? Vil en åben ende bedre egnet til mikrostrip linje? 2. 1 mm til? Jeg mener 1mm runde fejl. For eksempel. 2 cm, det faktisk værdi vil være 20 + - 1mm 3. Afhænger af den nøjagtige udformning Ja, jeg kender. Er der en software jeg kan bruge til at beregne mikrostrip linje? mange tak PS:. Dette indlæg burde være bedre tilføjet til din lignende tidligere tråd, tror jeg

hvorfor det skal være en forkortet linje?
Den grundlæggende idé er at måle en resonator. Både åbne og korte vil indføre en vis længde afvigelse i forhold til den kontinuerlige transmission line. Så strengt talt, det bedste setup afhænger af den påtænkte anvendelse af transmissions-linjen og din måleevne. Fordi udbredelsen hastighed vil også være frekvens afhængig, den mest nøjagtige måling er en S21 forskel måling med PCB transmissionslinjer af forskellig længde. På denne måde, alle fejl blev indført ved coax til PCB overgange og også en VNA offset fase kan blive ophævet.

Jeg kan ikke rigtig få dig. Den mikrostrip linje (Jeg vil bruge mikrostrip linje) længde er fast. (Undskyld, bør det være mikrostrip linje). Jeg kan måle åbne ende at genberegne længden. Jeg aftalte længden ikke vil være nøjagtig samme, som jeg forbandt linje til transistor. Men skulle være tæt på, right? Også, da mirostrip længde er fast. Jeg kan ikke måle S21 forskel længde mikrostrip linje. Eventuelle andre forslag? Tak for din meget nyttig diskussion.
Den grundlæggende idé er at måle en resonator. Både åbne og korte vil indføre en vis længde afvigelse i forhold til den kontinuerlige transmission line. Så strengt talt, det bedste setup afhænger af den påtænkte anvendelse af transmissions-linjen og din måleevne. Fordi udbredelsen hastighed vil også være frekvens afhængig, den mest nøjagtige måling er en S21 forskel måling med PCB transmissionslinjer af forskellig længde. På denne måde, alle fejl blev indført ved coax til PCB overgange og også en VNA offset fase kan blive ophævet.

Jeg var beskriver en metode til at bestemme mest præcist egenskaberne for en bestemt transmission linje geometri på en bestemt substrat. Den består i at stille test strukturer af forskellig længde. Jeg har endnu ikke forstå, hvordan transmissionen linje er afsluttet i dit design, så jeg kan ikke vide, hvilken målemetode vil introducere den mindste fejl. Hvis det er en resonator ansøgning, ville du foretrække en lignende afslutning (i form af åben / kort) til målingen. Du er også blevet beder om expectable fabrikation nøjagtighed. Jeg gætter på, at den største fejl bidrag vil komme fra Er variation af sædvanlige substrater.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back