Hvordan man programmerer RESET kodning i mikro controller

E

exalive

Guest
Hej! Jeg har brug for at vide, hvordan man skriver koder for RESET internt, jeg vil have min program til AUTO RESET efter forarbejdning nogle kodning i montage lauguage

Nogle mikrocontrollere har en RESET instruktion i montering (tror jeg PIC gør). For de fleste andre mikrocontrollere alt hvad du kan gøre, er at aktivere vagthund, deaktivere afbryder og indtast en uendelig løkke venter på vagthund til timeout og nulstille controlleren.

Der er RESET instruktion fås i mange microcontrollers.u kan bruge det. for ex .. PIC18 serien har RESET instruktion, der benytter denne nulstiller program counter og også nogle registre. Men i PIC16 serie Der er ingen software RESET instruktion, hvor u kan bruge GOTO 0x0000.it vil tvinge programmet tæller til at starte fra første position, men det gør ikke nulstilles alle registre eller variabler, hvor u kan manuelt fjerne alle registret, hvis din ansøgning har så

Jeg synes du skal bruge watchdog timer, hvis du bruger AVR microcontroller. angår m.yasir

I PICmicro bruge GOTO 0000 til nulstille din proces. Brug af AT og PD bits du kan initialisere eller forlade registrene som den er. Hvis PICmicro er kommet ud af en WD timeout, vil AT smule skal kontrolleres, og hvis PICmicro er kommet ud fra en opstart situation vil PD til bit skal kontrolleres og beslutnings-taget. Cheers Ravi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back