hvordan man skal køre to-transistor frem konverter (bootstrap er ok eller ej?)

S

s.manikandan

Guest
hej, kan nogen hjælpe mig med at vælge MOSFET Driver for to transistor frem konverter. Jeg har valgt FAN73901 høje side og lav side driver til min topologi. Er det ok? sin bootstrap teknik ..... er det velegnet til to transistor frem converter? Og hvad er alle de betingelser bør holdes for øje for at gøre denne driver passer til vores topologi. bcoz, der er en design proces for halvbro topologi, men ingen forklarede designprocessen for to-transistor frem konverter. og også for vores topologi, hvis vi bruger bootstrap teknik til høje side MOSFET, hvordan man kan opdatere boostrap kondensator bcoz begge kontakter samtidigt tændes og slukkes. så pls giver ur teknisk feedback til design af høj side driver for vores topologi.

Enhver bootstrap føreren bør være okay, så længe det giver både HI og LOW udgange for at tænde samtidigt (mange ICs vil ikke tillade dette, af forståelige årsager). Under normal drift skal bootstrap kondensatoren stadig oplades under slukning af omskifterne, idet flyback virkningen af ​​transformeren vil trække kilden af ​​den øvre FET lav. Faktisk vil det trække det en diode dråbe under jorden, så sørg for at chaufføren kan tåle, at (den skal). Startproblemer forhold er et andet område anledning til bekymring, men jeg tror ikke, det vil være en big deal ... selv om bootstrap hætten har ingen ladning, så den nederste FET vil tænde og trække kilden til den øverste FET lave og oplade det en smule. Konverteren vil formentlig tage et par cykler til at starte fungerer korrekt, men jeg kan ikke se nogen risiko for skader ... men der er VA med indbygget automatisk forfriskende af bootstrap kondensatoren. Du vil måske kigge på dem også.

s.manikandan, beklager, men du skal bruge Gate Drive transformer for to transistor frem konverter .... der er ingen anden måde, jeg kan forsikre dig om denne ..........., medmindre du køber Basso bog og derinde han fortæller dig, hvordan du konvertere et halv-bro bootstrap driveren i en 2-tran-forward driver. Jeg tror måske powerint.com er måske den eneste virksomhed, der gør en bootstrap-type driver til 2-tran-forward, men bedes du tjekke ..... det kaldes .... HiperLCS? ... Eller lignende? Konverteringen kredsløb i Basso bog er ikke lille, det er masser af ekstra komponenter

s.manikandan, beklager, men du skal bruge Gate Drive transformer for to transistor frem konverter .... der er ingen anden måde, jeg kan forsikre dig om denne ......
.. .. fordi?

Enhver bootstrap Føreren skal være i orden, så længe det giver både HI og LOW udgange for at tænde samtidigt (mange ICs vil ikke tillade dette, af forståelige årsager). Under normal drift skal bootstrap kondensatoren stadig oplades under slukning af omskifterne, idet flyback virkningen af ​​transformeren vil trække kilden af ​​den øvre FET lav. Faktisk vil det trække det en diode dråbe under jorden, så sørg for at chaufføren kan tåle, at (den skal). Startproblemer forhold er et andet område anledning til bekymring, men jeg tror ikke, det vil være en big deal ... selv om bootstrap hætten har ingen ladning, så den nederste FET vil tænde og trække kilden til den øverste FET lave og oplade det en smule. Konverteren vil formentlig tage et par cykler til at starte fungerer korrekt, men jeg kan ikke se nogen risiko for skader ... men der er VA med indbygget automatisk forfriskende af bootstrap kondensatoren. Du vil måske kigge på dem også.
Hej Sir, Tak for svaret. Hvordan man opbygger start kredsløb for bootstrap driver til to switch fremad topologi. Dette er mit første projekt ved hjælp af metoden bootstrap. kan nogen hjælpe til at forklare meget grundlæggende forklaring af BOOTSTRAP metode. Sådan vil det fungerer, når pwm signalet er ON, og når PWM signalet er OFF.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back