Hvordan man styrer udgangsspænding på en 555 timer?

A

ants

Guest
Er det muligt at kontrollere udgangsspænding på en 555 timer? For eksempel hvis jeg leverede 6V jeg kan få 4V output. Men hvad nu hvis jeg ville have en effekt på blot 2V, hvordan ville jeg gøre det? Thanks.

Hej, The 555 output er en såkaldt "open collector" type, betyder, at du har en modstand til at forbinde til dit faktiske output forsyning. Vælg en arbejdsgruppe spænding til det ordentligt til dit output pulsamplitude behov ... Næsten du kan dæmpe udgangssignalet, eller endda vælge mindre / lavere udbud til pull up, det vil sige gennem et 2,1 V Zener mellem udbud og modstand. K.

K., produktionen af ​​den 555-timeren er ikke OC .. Produktionen af ​​de 555 kommer fra en high-current totem-polet fase .. Det kan kilde og synke nuværende (≈ + /-200mA) .. Den enkleste måde at reducere spændingen er en 2-modstand spændingsdeler. Eller du kan bruge et potentiometer tilsluttet mellem udgang pin og GND (se vedlagte billede), eller en modstand efterfulgt af en 2V Zenerdiode, og så videre .. IanP: D

Jeg vidste bare det, takket være begge dele, brugte jeg et potentiometer.

Hej, Åh, Im undskyld! Jeg har ændret det med en U / f-konverter ... Im undskylde mig. K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back