Hvordan man vælger de koblede kondensatorer til kHz signaler?

S

saulbit

Guest
Jeg er at designe et kredsløb, der arbejder fra 9kHz ~ 30MHz, herunder et par dæmpeled, to SPDTs og en forstærker, som alle har brug for nogle DC bias. Jeg bruger nogle 10U 0805 MLCC capciators til koblet capciators i det signal sender mikrostrip. Men jeg fandt, at selv forstærkeren kunne arbejde normalt fra 9kHz til 30MHz, at hele gevinsten er varierende fra 0dB til 12dB fra 9kHz til 30MHz. Så jeg teste hvert skridt med open-ended koaksialkabel, at få at indskydningsdæmpning af koblede kondensatorer forårsager gevinst fratrækkes. Så jeg bruger 10U 0805 kondensatorer, stadig har frygtelige tab. Med større værdi af kondensatorer, bliver tabet mindre. Nu er det kommer til mit spørgsmål: de 0805 tilfælde MLCC capcacitors har mest værdi på 10U, så hvad indsatsen skal jeg gøre? Fortsat større værdi, kondensatorer eller bare gøre 10U kondensatorer parrelleled? Eller vil nogen fortælle mig en anden måde? Thanks.

Hvis jeg har forstået det ret, har du overlappende komponenter med individuelle svar "flad" over 9 kHz til 30 MHz, og til kobling du bruger elektrolytkondensatorer 10 uF kondensatorer, alle i "mikrostrip" betyder en 50-Ohm linien. For at løse dit skrå-svar problem, vil jeg anbefale at prøve et eller op til tre dem SMD kondensatorer er forbundet i serie (eller kaskader) fra din signalkilde til en belastning. Hvis deres svar er fladt over hele spektret, så er problemet et andet sted. Den anslåede reaktans af en 10 uF kondensator ved 10 kHz er ~ 160 ohm, så vil det dæmpe godt i en 50-Ohm linien. Koblingen reaktans skal være ret <10 ohm ved 9-10 kHz, så du skal bruge en højere kapacitans værdi (16 x 10 uF kondensatorer i parallel), eller, hvorfor kan du ikke prøve at bruge en bredbånds transformator i stedet? Minicircuits har 50-Ohm 01:01 transformatorer, der dækker 10 kHz til 125 MHz, model FTB 1-6. Du kan prøve at bygge en sådan transformator på en ferritkerne, også. Den nemmere måde kan være at bruge ikke 50-Ohm line, men lad os sige 1 kOhm, hvilket vil kræve <1 uF kondensatorer. Da forstærkere der er gode hurtige operative forstærkere til rådighed, også for andre funktioner som at skifte og gøre aktive filtre.

Den anslåede reaktans af en 10 uF kondensator ved 10 kHz er ~ 160 Ohm
Synes, at der er en fejl i din beregning. ZC på 10 uF er 1,8 ohm til 9 kHz. Det er der forårsager 0,005 dB tab pr 10 uF/50 ohm Highpass. Med andre ord er det rapporterede problem ikke er forståeligt.

Der er 100 UF tantalums i denne størrelse. Hvorfor er du liiting dig selv til 0805 størrelse?

Tak for rettelse! Stadig Jeg vil råde til at teste de enkelte komponenter i dit kaskader system som jeg foreslog, at finde det svage punkt (er). Derefter kan du rette det. Og ved hjælp af transformatorer stedet kondensatorer har den fordel, at DC bias-tee er inkluderet i en transformer. Måske er din DC kredsløb chokeren er for lille til 9 kHz ..

Den induktive reaktans af 10μF kondensatorer, på de frekvenser, der sandsynligvis vil være meget høj. Har du tænkt på det?

Jeg tror, at disse SMD kondensatorer skal tantal. Jeg vil foreslå forbinder parallelt med de 10 uF hætten også en keramisk 0,1 uF kondensator. Rekvirenten gav ikke andre oplysninger om hans setup. Jeg anbefaler at bruge et signal generator og en detektor eller RF mV meter for at afprøve svarene fra hver del af kaskader systemet. Når et dårligt respons der registreres på denne måde, kan det blive rettet.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 23:53 -------- - Forrige post var på 23:49 ----------</span></span>
Jeg har brugt hurtige opamps som MAX4286 eller LT 6230-10, der også opererer fra ~ 1 kHz til> 30 MHz , og aldrig haft noget problem med en flad gevinst. Jeg havde ikke brug for kobling kondensatorer på 10 uF, min kobling kondensatorer var 0,1 uF, SMD keramik. Og mine enheder var 50-Ohm input / outputs, ingen problemer.

Kondensatoren kan være cracked.Normally det er diificult til fysisk at observere ..

Den induktive reaktans af 10μF kondensatorer, på de frekvenser, der sandsynligvis vil være meget høj. Har du tænkt på det?
Lagde du mærke til, at diskussionen handler om SMD MLCC? Serien induktans kan forventes omkring 1 nH.

og hans problem er i den lave ende af frekvensbåndet, der ikke ved 30 MHz.

Så hvad med din støjtal af operationen forstærker system (jeg mener OP kredsløb)? Jeg har planlagt at bruge OP (operation forstærker), men jeg er bange for 1 / f støj fra OP på 9kHz. Det kan være forfærdeligt. Den kondensator bruges til at par AC signal eller med andre ord, at isolere diffierent DC bias såsom attentuator og SPDT, som alle har forskellige DC bias. Hvis jeg ikke bruger den kondensator, ville DC bias ske hinanden, især for de SPDTs.

Jeg er bange for 1 / f støj fra OP på 9kHz. Det kan være forfærdeligt.
Jeg kan ikke se det spørgsmål relateret til tråden emne, men der er brug for at blive datablade. PS: For de tilsigtede frekvensområde, er det nemt at finde en OP der ikke har nogen mærkbar 1 / f støj.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back