Hvordan man vælger den rigtige mosfet for ikke-inverterende buck-boost converter?

J

JazzRei

Guest
Hej ... Jeg er at designe en ikke-inverterende buck boost konverter, som skal bruge to MOSFET switche med varierende af driftscyklus for at producere output fra 1V til 10V med en input spænding på 5V og 500mA. Skal jeg være at vælge N-Mos eller P-Mos som mine to kontakter til mit design? Hvad er de parametre, jeg skulle kigge på, der betyder noget for mit design? Thanks ...

Jeg fandt et papir, der beskriver en ikke-inverterende Buck-Boost konverter [url = "http://ptm2.cc.utu.fi/ ~ ptmusta/kuvat/elektroniikka/mc34063/IEEEXplore.pdf"] her [/URL]. Det tyder på, to af hver type. Fire MOSFETs alt. Jeg ved ikke, om det er muligt at gøre det enklere.

Hej ... Tak for ur svar. Men jeg designe med kun 2 kontakter n 2 dioder. Jeg fik ingen viden om MOSFET switch. For wat jeg ved, n-kanal MOSFET, en port drevet kredsløb er nødvendig, men p-kanal MOSFET behøver ikke en ekstern port drevet kredsløb. Jeg agter at bruge en p-kanal MOSFET for min buck switch & n-kanal MOSFET for min boost switch. Kan nogen oplyse mig?

Det følgende link kan hjælpe dig med hvordan man designer SMPS Power Supply. [Url = http://www.powerint.com/en/pi-university/courses] Kurser | Power Integrations [/url]

Jeg har virkelig brug for hjælp til, hvordan du betjener N-kanal MOSFET. Med en 5V strømforsyning og spænding input 5V til mosfet er Tor og mosfet kilde pin ikke er forbundet til GND, men forbundet til en spole. Er det at spændingen input til mosfet Gate skal være højere spænding end den spænding, så mosfet kan tænde?

De fleste bruger boostet udgang for føreren spænding. Hvis output skal være variabel eller under et niveau, der kræves for at køre skifte gate derefter en separat pumpe kredsløb er nødvendig. Fodring af en N-CH kan gøres med en bootstrap-kondensator til levering fodring en flydende driver kredsløb. Input til flydende driveren er fordrevet fra forskellen aktuelle kilder. Se IR2101. Du kan også bruge IR2101 med en separat kondensator spænding pumpe levere fodring flydende driver forsyning. Slå op SEPIC switchers. Du kan lave en med en enkelt N-ch. Hvis du ønsker syncronous ensretter derefter tilføje P-ch. SEPIC er er komplicerede at designe og lave en med syncronous ensretter er endnu mere så. Fire switch buck-boost er enkleste med væsentlige sorteper på indgang og styrke på en produktion på spolen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back