hvordan man ...

B

bigguy_ro

Guest
Hej!Jeg sender her efter at jeg fik forvirret læse alt det materiale om AVR i her.Jeg har en PCB fra en vaskemaskine, noget Ariston eller Beko, og de er kontrolleret af en ATMEGA32L.Mit problem er, at jeg ikke ved, hvilken slags programmør skal jeg gøre, og hvilket program der skal bruges.Jeg forsøgte med pony-prog og en ISP programmør og jeg havde ingen held.Tak!

Vidste du bruger den samme controller du får i PCB?

fordi der i en færdig producerer virksomheden låst den videre skrivning og læsning for den registeransvarlige at redde deres virksomhedens hemmelige kode

så prøv at ændre sikkerhed og sikring bits
Jeg bruger pony-Prog uden problemer, så det skal arbejde for u også
Kontroller forbindelsen skematiske for pony-prog

Im benytter den "bedre STK200" programmør fra Lancos webside, forbundet til ISP (6 pin) port på vaskemaskine PCB og jeg får noget resultat.Intet resultat betyder, at jeg får kun 0's eller F er derinde.Jeg har ingen idé om, hvad skal jeg gøre nu, hvordan man kan læse, at ATmega 32L, og hvis det er muligt at gøre det med, at bestyrelsen?Skal jeg prøve at slutte bord til de vigtigste forsyningsspændingen og prøv det på den måde, eller det er nok forsyningsspændingen fra programmør?Tak for svar!
PS Jeg er knyttet til "bedre STK200" i billedet nedenfor.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

lease give levering til bestyrelsen
og også kontrollere, at der ikke er andre forbindelser med ISP pins
fordi problemet med at få 0's og F's forekomme, når der ikke er nok strøm til kommunikation

Så giv levering til bestyrelsen og også kontrollere for eventuelle andre elementer med knappenåle, fordi den internetudbyder stifter nødvendigt at være direkte forbundet med den programmør

Denne lille programmør fra United 7 teknologier, kan programmere alle AVR serien.Det koster kun 500 / - indiske rupees.For mere info om det samme, bare besøge http://www.united77.com/KeeProg.htm.

Held og lykke
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Advise!måske SPIEN sikringen er slået fra!måske du kan ikke programmere ATMEGA32L med din stk200 (SPI) ...du kontrollere dette, programmering af en ny ATMEGA32L wit din STK200 ...

Jeg foreslår at bruge avrdude, (kommer i WinAVR med giveio.sys til Windows XP og nyere ... [ked af, jeg stoler ikke meget de ponyprog ..])

Bemærk også!at der i fuld produkter blitzen er låst (beskyttet), kan du `t læse den indbyggede blitz i denne's tilstand (så du ikke kan kopiere det interne program.) til at omprogrammere den opblussen i denne tilstand, skal du slette først!(avrdude command-E), inden atempting at programmere, (selv om den siger, at det vil slette flash ... det vil ikke slette den sikringer!)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back