hvordan plot gm / id vs id i kadence?

C

Chichi

Guest
Jeg forsøger at plotte det gm / id se op graf, jeg feje Vgs, og kan plotte gm, id, gm / id, over vgs, bare ikke ved, hvordan at plotte gm / id vs id, har ingen anelse om, hvordan at gøre en signal som x-aksen, og en anden som y-aksen, kan nogen svare mig det?
Jeg har allerede læst noget om det i dette forum, men fik ikke hvordan plottet det ..

plot din gm / id-kurve, derefter plotte id kurve, og derefter i din bølgeform vindue: akse-> x-aksen-> Plot vs ...
Klik på rulle ned i en vælge id kurve.
Gjort!

Jeg håber det hjælper!

tak, jeg fik det, og få resultatet nu, rigtig mange tak, jeg arbejdede på, at hele aftenen ...Lagt efter 4 minutter:jeg faktisk plot GM og id vs vgs, bruger vgs som en variabel, der tager lang lang tid at køre, er der andre måder, som komponent feje, men når jeg kan lide, at jeg fik kun en GM-eller id-værdi, Jeg kan ikke se hele feje processen værdier

så ville du fortælle mig, hvordan man kan simulere GM i kadence?Jeg bruger simulator af HSpiceS...

Jeg ser ur besked, u nødt til at finde ud af GM-id kurven ret? dette kun er en nyttig tabel for at designe OTA, u nødt til at finde GM-id kurve for transistoren af CMOS-teknologi u bruger.
FIRS, opbygge et simpelt enkelt transistor kredsløb, og derefter indstille Vgs af en transistor som variable.and gør derefter parameteren simulation, efter dette, skal du gå til det resultat, gennemse og kontrollere GM vil her u finde GM vs vgs kurven , og derefter kontrollere id, vil u finde id vs vgs kurve.
x-aksen af id vs vgs er vgs, nu kopiere GM vs vgs kurve ind i det, og derefter gå til egenskaberne for x-aksen, ændre det til GM, derefter u vil fik id vs gm kurven

I jus fik at vide, hvordan plot gm / id vs vov til en fast w og l.men jeg ville gerne vide, hvordan man udregner den samme for forskellige længder?samtidig gør parametrisk analyse, hvor jeg dobbeltklik på x-aksen for at indstille VOV, der er mange VOV s hver for hver længde? ikke nogen, der ved det ..? hjælpe mig .............

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back