hvordan send "atd0498xxxxxxx" koden fra billedet til GSM

M

memox

Guest
Hej, jeg ønsker at sende på kommando min gsm mobil med pic 16F628. For eksempel, jeg mærkede prøvetryk nedenstående kode med hyper terminal. Alt ok. ------------------ På OK atd0498xxxxxxx ------------------ det er ok, der er markeret med et eksempel. NU. Jeg ønsker at indlæse denne kode til PIC16F628. første pic c kodeeksempler. tak

Hej Brug følgende: const unsigned char TEST = "atd0498xxxxxxx \\ x10 \\ x13 \\ 0", mens (TEST *) putchar (* TEST + +); Alle de bedste Bobi

hi. prøv denne, hvis du bruger CCS compiler: # include # sikringer NOWDT, HS, put, NOPROTECT, NOBROWNOUT, MCLR, NOLVP, NOCPD # brug forsinkelse (ur = 20.000.000) # brug RS232 (baud = 19200, paritet = N, Xmit = PIN_A3 , AN = PIN_A2, bits = 8) / / RS232 RX-pin A2, TX-pin A3 int16 wait_char (void) / / Return 0xFFFF-timeout, 0x00 til 0xFF modtaget char {lang timeout; timeout = 0;! while (kbhit ()&&(++ timeout

hej jeg gør det samme, men i assembler Hvad er den nemmere måde: montør eller C? tak

Hej, glenjoy linjen skal være: if ((c1 == 'O') & & (c2 == 'K') & & (c3 == 0x13)) Venlig hilsen

Jeg tror, det vil ikke arbejde, når systemet træder ind i kbhit, vil getchar funktionen returnere dataene og "OK" og ENTER tasterne vil ikke blive gemt i en enkelt 16-bit hukommelse tildeling, for det at arbejde, du har brug for at gemme det i et array, derefter sammenligne indholdet i den pågældende matrix til "OK" og ENTER.

Hej, glenjoy. Her er en anden korrektion C1, C2 og C3 i funktion wait_ok skal int16: int8 wait_ok (void) / / return 0-ok, 1-timeout, 2-ikke "OK \\ r" {lang timeout int16 c1, c2, c3 , Den tegn "O", "K" og "\\ r" er gemt i tre differnet variable (hvis du kan lide mere arrays, det virker også), skal variablen int16 fordi vente funktion returnere 0xFFFF, hvis der er timeout. Venlig hilsen.

hai Jeg tror, at du nu fik answer.but jeg vil gerne minde om, at mens du sender atd 2323XXX sende indstilling tegnet # 13 ved udgangen. ellers wont arbejde

hiii everybdy .. im nye til pic ... n min pro er at sende sms til serialy atachd modem .. Jeg KNW hw 2 bruge AT-kommandoer til at snd sms .. jeg hv brugt det på HyperTerminal at snd sms ... bt hw 2 skrive prog i C. ... ved hjælp af C18 c compler .... pl guyz hlp m ud ... thanx n forhånd ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back