Hvordan simulerer jeg Otra BRUG PSpice

S

sasoke_81

Guest
Jeg studerer Mos-C Single Biquads ved hjælp af operationelle transresistance forstærker, og jeg vil gerne vide, hvordan kører jeg PSpice simulering for Otra, kunne jeg ikke finde sybmol for Otra i PSpice og jeg har brugt H model for transresistance og det gav mig forkerte resultater, så er der en model for Otra, gjorde alle papirer ihave klar ikke nævne, hvor de lavede simulering. Jeg har uploadet det papir, som jeg studerer, og jeg forsøger at simulere de resultater, så hvis nogen kan hjælpe jeg gøre apprecaite ur tilbagemeldinger

Sådanne enheder er kommercielt tilgængelige fra National Semiconductor ( www.national.com ), f.eks LM359. Du kan kontrollere, om SPICE modeller er tilgængelige fra dette websted.

Hej sasoke_81, hvad du mener med "Jeg har brugt H model for transresistance og det gav mig forkerte resultater" hvad slags resultater? Hvordan har du oprette din test bænk til simulering? diemilio

Jeg lige har opdaget, at PSPICE 9.2 indeholder en model (inkl. symbol) for LM359.

Eller [url = http://www.national.com/models/spice/LM/LM359.MOD] denne her [/url].

Hej sasoke_81, har jeg skabt en Otra model baseret på to H enheder i PSpice. Jeg har brugt det med succes i simulering af 2. orden Lavpas som præsenteres i dit papir, se PDF attachement.

Selvfølgelig kan du forfine modellen ved at indføre frekvens afhængighed af gevinsten og endelige output modstand, ...... Af den måde, er to CCVS enheder nødvendig, fordi Otra forstærker forskel mellem de to input-strømme. Forenkling: R11 = 10 k (belastning modstand) kan udelades.