Hvordan simulerer jeg Otra BRUG PSpice

S

sasoke_81

Guest
Jeg studerer Mos-C Single Biquads ved hjælp af operationelle transresistance forstærker, og jeg vil gerne vide, hvordan kører jeg PSpice simulering for Otra, kunne jeg ikke finde sybmol for Otra i PSpice og jeg har brugt H model for transresistance og det gav mig forkerte resultater, så er der en model for Otra, gjorde alle papirer ihave klar ikke nævne, hvor de lavede simulering. Jeg har uploadet det papir, som jeg studerer, og jeg forsøger at simulere de resultater, så hvis nogen kan hjælpe jeg gøre apprecaite ur tilbagemeldinger

Sådanne enheder er kommercielt tilgængelige fra National Semiconductor ( www.national.com ), f.eks LM359. Du kan kontrollere, om SPICE modeller er tilgængelige fra dette websted.

Hej sasoke_81, hvad du mener med "Jeg har brugt H model for transresistance og det gav mig forkerte resultater" hvad slags resultater? Hvordan har du oprette din test bænk til simulering? diemilio

Jeg lige har opdaget, at PSPICE 9.2 indeholder en model (inkl. symbol) for LM359.

Eller [url = http://www.national.com/models/spice/LM/LM359.MOD] denne her [/url].

Hej sasoke_81, har jeg skabt en Otra model baseret på to H enheder i PSpice. Jeg har brugt det med succes i simulering af 2. orden Lavpas som præsenteres i dit papir, se PDF attachement.

Selvfølgelig kan du forfine modellen ved at indføre frekvens afhængighed af gevinsten og endelige output modstand, ...... Af den måde, er to CCVS enheder nødvendig, fordi Otra forstærker forskel mellem de to input-strømme. Forenkling: R11 = 10 k (belastning modstand) kan udelades.

Hej sasoke_81, LVW, thnx en masse u har været en stor hjælp. Jeg har et nother spørgsmål om det samme papir, jeg forsøger at bruge overførsel funktion af LP filter afledt i papir og sidestille det til overførsel funktion LP chebychev Filter for, hvor overførslen funktionen cofficinet er kender, og som ved hjælp af ligning i cooefficients af de to overføringsfunktioner og forsøge at løse for G1, G3, C1, C3 dog at forsøge at løse det jeg nåede frem til et imaginært tal i Gsand CS. kan nogen hjælpe mig med hvordan man bruger overførsel funktion og design til chebychev filter. og jeg ouwld gerne vide, hvordan i avisen har de nåede til værdierne af R og C Thnx

Selvfølgelig kan jeg ikke vide, hvad du har gjort i deteil. Men proceduren bør være som følger: * Brug H (s) = (Y2-Y1) / Y3 * Indsæt G og R for low pass (som angivet i tabellen) * Omarranger H (s) til den normale form, hvilket betyder, : H (s) = N (s) / D (s) = A / (1 + s * Qp / wp + s ^ 2/wp ^ 2) med A = fm gevinst. * Sammenlign alle koefficienter med dit ønskede værdier for qp og WP. * Løs for de dele værdier. Tip: Som afsluttende udtryk findes i teksten for qp og WP (de kalder det "naturlige frekvens"), alternativt kan du bruge disse formler, uden at det er nødvendigt at skrive overførslen funktion. Qp og WP kan redived for alle Chebyshev funktioner fra borde eller filter programmer.

overførslen fungerer som beskrevet i papiret for LPF er: H (s) = G1 ^ 2 / (C1C3) ------------------------ S ^ 2 + S [(G3/C3) + (G1/C1)] + G1G3/C1C3 Nævneren cooefficients af transfer-funktion til LPF-Chrbychev fra borde i bogen om "teorien om design af aktive filtre" er: S ^ 2 1,097734 * S 1,102 sammenligne de to denominatpr u willget følgende: G3/C3 + G1/C1 = 1,097734 & G1G3/C1C3 = 1,102 dernæst antage, at G1 = G3 = 1 og derefter for C1 og C3 u vil få imaginære tal

Kan være, har jeg ikke tjekke dine resultater. Måske skulle du prøve nogle andre G-værdier. Ved du, hvad G = 1 betyder? I første omgang er det en del værdi og har en enhed. For det andet, hvis du mener 1 A / V svarer det til en modstand på 1 ohm. Måske ikke det optimale valg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back