S
shengwuei
Guest
Kære alle, jeg har en sende / modtage system, der er funktionelt arbejde, men har "dæmpning (?)" Problem på modtage sti. Et enkelt system blokdiagram som vist nedenfor, kan en lille, men ikke ubetydelig "dæmpning" bølgeform iagttages både før og efter få forstærker (cyklede i rødt som nedenstående figur, dette problem bliver alvorligt efter amplifikation af modtager forstærker). Jeg er ikke sikker på dette er en "dæmpende" problem eller ej, fordi frekvensen af bølgeformen er meget lavere end transmitteret signal (50MHz). Jeg har tilføjet nogle seriekondensatoren at bortfiltrere bølgeformen men fandt sin ubrugelig. Muligvis er der stadig nogle høje frekvens del (tæt på Sendefrekvens) inde i bølgeform, så en enkelt lavpasfilter ikke ville arbejde. Jeg tror jeg har brug for at finde den egentlige årsag til den "dæmpning" problem, så jeg kan gøre det helt forsvinde i den modtagende sti. Har virkelig ingen idé om, hvordan man løser dette problem, kan nogen give mig et fingerpeg om det? Værdsat for dit input.