Hvordan starter DSP?

A

aske

Guest
Hej Alle,
Jeg ønsker at lære DSP teknikker, men jeg ved ikke, hvordan man starter?Jeg hentede nogle bøger, men de er ikke så god.Hvis du har gode ebøger, link og andre ressourcer om DSP skriv.Og en let spørgsmål, også:
Hvad er fast punkt DSP og floating point DSP?Og hvor kan man bruge dem?

Jeg anbefaler, at du bogen
Digital signalbehandling ved Chi Tsong Chen, jeg `ts hardcover.
De videnskabelige og ingeniør's guide til DSP dens en stor ebook fra www.dspguide.com / pdfbook.htm [/ ...r er meget godt at lære bøger også.nebisman

Som MCU at bruge med DSP applikationer?Jeg ved pic og X51 arkitekturer til programmering, jeg hørte TI's DSP mikroer, men jeg ved ikke noget om dem.Jeg kiggede TI's hjemmeside, men jeg ved ikke så meget om DSP, så jeg ved ikke, hvilket er det bedste MCU for DSP (TI mikroer, pic, X51)?

Hvad kræves der for at bruge en FPGA som en DSP?Jeg har ikke set nogen FPGA's med integreret ADC / DAC, så nogen, der kan beskrive, hvordan man bruger en FPGA som en DSP?

- Jayson

Nå aske

For meget langsom signaler og kort båndbredde en MCU kan bruges til signalbehandling.Jeg har gennemført fjerdedel for filter med PIC mikrocontroller til kontrol formål.De komplicerede operationer tillader eller ikke brug af micorcontroller som du siger.

For andre signaler, du skal bruge DSP på grund af kompleksiteten i beregningen.Husk, at en microcontroller ALU det er en 8 bit en og du er behandling antal 32 bits f.eks.dybest set et digitalt filter er sum-formere algoritme, men meget hurtigt.

Så mit råd er:
whats din ansøgning, afhænger af det, du vælger din computer.
kendelse af kompleksitet:
1.MCU for langsomme DSP
2.PC Computer
3.Fast punkt DSP
4.Floating point DSP, hurtig behandling

Pc computer er den bedste løsning for mig.

Tak for din hjælp!

Du kan lære en masse gratis hos www.ti.com
Meget afhænger af, hvad du ønsker, at DSP at gøre.Det gør signalbehandling godt, men generelt Io og brugergrænsefladen ikke så godt.For virkelig hurtig apps du måske ønsker at bruge FPGA til at hjælpe.Jeg har designet en test prototype med TI DSP (5402) Xilinx Spartan IIe ATMEGA128L og data flash.Mikroplan (Atmel) indlæser FPGA fra flashen, fylder DSP ram fra data flash og starter DSP så ikke alle bruger / ansøgning grænseflade.

mupd det er virkelig rart at høre, at du har gjort denne prototype, men det gør ikke rigtig sige hvor du skal begynde og gøre noget lignende.

- Jayson

De mennesker på:
hxxp: / / www.bdti.com

yde teknisk sammendrag (op-til-dato) på de seneste DSPs rådighed.

the_penetrator ©

Tag en DSP startpakke fra www.spectrumdigital.com
Pris DKK 200 .. 300

og besøge www.ti.com

du kan læse denne bog Diskret Time Signal Processing
very good one

www.xilinx.com / DSP
har en masse information om hvordan du implementerer DSP-algoritme på FPGA:)

the_penetrator skrev:

De mennesker på:

hxxp: / / www.bdti.comyde teknisk sammendrag (op-til-dato) på de seneste DSPs rådighed.the_penetrator ©

At studere er en langvarig proces, så du skal have nok patient.Jeg har en nybegynder, og jeg falder på tværs af mange lignende spørgsmål.Nu jeg står i mørke.
Hvem kan hjælpe mig?Jeg ønsker at designe hardware, men jeg ved ikke, hvordan man starter?

Der er en god bog "DSP først".
Det er godt for begyndere.

Jeg kunne anvendes mikrocontroller til at lære DSP?
hvis det er muligt, hvordan?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back