hvordan testfase afvigelse mellem I og Q-signal?

T

trashbox

Guest
Jeg ønsker at teste fase afvigelse fra output (I og Q) af en kvadratur LC-VCO, og især jeg har spektrum analysator, som jeg bruger til at teste de andre parametre af LC-VCOs som center frekvens, fase støj.Nu hvordan kan jeg teste den fase afvigelse?Skal jeg bruge en mixer eller den anden måde?

Mange tak!

bruge VNA, som de følgende trin:
!) kalibrere VNA i din frekvensbånd;
2) teste I fase
3) gemme det i hukommelsen
4) viser data / hukommelse
5) teste Q fase
displayet er afvigelsen mellem jeg og Q

Hej,

Jeg er ikke sikker på om brug VNA at teste oscillator fase.Man kan teste fase forskel på I / Q forgrenede netværk ved hjælp af denne metode, kan ikke være en soultion for aktive udgange.

Du kan bruge 2-kanals oscilloskop, satte jeg på den ene kanal, Q på den anden, og kontrollere, at et signal er i maksimum, når den anden passerer trug 0.Dette kan kun fungere, hvis den oscilloskop kan klare signaler om hyppigheden af din VCO.Hvis ikke, jeg tror du er nødt til at bruge mixer med kendte jeg / Q egenskaber.Igen, du er nødt til at forbinde dem et eller andet sted til sammenligning (formentlig oscilloskop igen)

flyhigh

Mixeren Metoden vil også arbejde.Enhver form for kredsløb, der bruges som en fase detektor i en PLL vil arbejde.

springf2000, tak for dit råd, Det er en skam, at jeg ikke har VNA.

flyhigh, tak for dit råd om at bruge oscilloscope.I vil prøve.

flyhigh, flatulent, vil du forklare hvordan man bruger mixer metode til at påvise den fase fejl?Output fra en mixer, hvis input er jeg og Q-signal, er også en sinusbølge, hvordan kan jeg afsløre sin fase?

Outputtet af mixeren vil indeholde en DC sigt og en dobbelt frekvens sigt.Lavpasfilter output for at få DC sigt.DC sigt vil være proportional med den fejl fra 90 grader.Hvis fase forskellen er præcis 90 grader DC vil være 0 V.

Du kan kalibrere din måling ved hjælp af et enkelt signal generator og transmissionslinjer af forskellige længder, så de forskellige fase forskelle.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back