Hvordan til at øge båndbredden for PIFA

I

imranshoaib

Guest
Hej, jeg har simuleret et enkelt band PIFA for GSM 900-applikationer. Centret frekvens er godt sammenfaldende med 925 MHz, men båndbredden er for lille. | S11 | er omkring -20 dB. Hvordan kan jeg udvide den båndbredde? Jeg bruger Agilent ADS2005A for PIFA simulering. Din vejledning er værdsat i den forbindelse ...

Som med enhver antenne, skal du øge (elektrisk) volumen. Så kan du øge afstanden mellem groundplane og patch samt patch bredde. Hvis du bruger en dielektrisk, fald dielektriske konstant, luften er selvfølgelig bedst. Også wdith af kortslutning pin indflydelse på båndbredde. Mere avancerede metoder gør brug af slots i plasteret, parasitære og flere resonanser. Der er mange papirer på dette.

Afstand mellem foder punkt og Sorter punkt også indflydelse på båndbredde og som Jone nævnt kløften mellem groundplane og radiator patch lutter dielektriske tykkelse påvirker også båndbredde. For korrekt forståelse af pifa bedre læse nedenstående bøger Planar Antenner til trådløs kommunikation - Kin-Lu-Wong Compact og bredt bånd mikrostrip Antenner - Kin-Lu-Wong Begge er tilgængelige på webstedet. hilsen, balaguru. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 46 minutter: [/color] [/size] Gå thr nedenstående link http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=276296

[Quote = balaguru thavamani] Afstand mellem foderet punkt og Sorter punkt også indflydelse på båndbredde og som Jone nævnt kløften mellem groundplane og radiator patch lutter dielektriske tykkelse påvirker også båndbredde. For korrekt forståelse af pifa bedre læse nedenstående bøger Planar Antenner til trådløs kommunikation - Kin-Lu-Wong Compact og bredt bånd mikrostrip Antenner - Kin-Lu-Wong Begge er tilgængelige på webstedet. hilsen, balaguru. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 46 minutter: [/color] [/size] Gå thr nedenstående link http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=276296 [/quote] Jeg har ikke noget laboratorium ark til dette formål. vores laboratorium assistent bare bedt om at designe pifa for GSM 900 og 1800 bands, en single-band og en dual-band. Jeg har læst en masse, og designet nogle, men problemet er at udvide den båndbredde. ADS er ved at blive introduceret til os i denne lab så designe i ADS er et must, ellers er jeg forholdsvis ekspert bruger af CST MWS og jeg er at opnå det bedste resultat der. og ikke ved, hvordan man kan give alle disse parametre som, tykkelse osv. i annoncer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back