Hvordan til at beregne THD i spøgelse

S

she_long

Guest
Hej alle, jeg ønsker at simulere THD med spøgelse, har jeg gjort det Transient analyse og ønsker at bruge Lommeregner -> Specielle funktioner -> THD, og ​​der er fire parametre, skal udfylde, (de to første skal starte og stoppe frekvens Jeg tror, ​​antallet af prøver og grundlæggende) Hvad er forholdet mellem dem og THD? Og hvordan finder jeg ud af THD i Caculator? Tak!

Hvis du har i din forbigående responce aktuelle dvs I2, så skal du først trykke på bølge, og det så du trykker den bølgeform i forbigående responce, så udtrykket er i buffer.After at vælge fra særlige funktioner thd.At dette punkt skal du indstille som du sagde 4 parametre. Hos kasser Fra & Til du nødt til at skrive noget i tide, for eksempel 3U til 5u (mening USEC). Disse værdier afhænger af hyppigheden af ​​dit output waveform.So er det godt at vælge to perioder af dit signal. Ved grundlæggende at vælge 0. Nu til antallet af prøver, du kan skrive 64,512,1024 men det afhænger af det trin, du har i forbigående analysis.Check i kadence hjælp til calculator.I tror, ​​du vil finde det på calc.pdf. Der vil du finde det udtryk for at vælge den rigtige Ingen af ​​prøverne. Hvis du har problemer sende et billede med dit signal eller bare sende frekvensen af ​​dit signal. Hvis din bølgeform er spænding, skal du trykke bølge, VT og derefter bølgeform

Tak laoud! Vil du pls sende mig calc.pdf? Der er ingen kadence manul i min computor.

når u plotte en bølgeform, kan du finde regnemaskinen i bølgeform vindue. det er i værktøj bunden. Du kan finde thd funktion i lommeregneren

resultatet fik fra THD simulation er den reelle værdi, eller med enheden%?

[Quote = Chichi] resultatet fik fra THD simulation er den reelle værdi, eller med enheden%? [/Quote] (H) SPICE og Spectre resultater er altid præsenteres som reelle værdier, små eller store værdier, der er udpeget af en passende [url = http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix] prefix [/url] eller en [url = http://en.wikipedia.org/wiki/Exponential_notation] E notation [/url].

tak .. Jeg finder det så mærkeligt, at ikke kun THD, men også HD3, er de ikke opfører sig på normal måde, jeg mener normalt, den tredje harmoniske stige hurtigere end signalamplitude ved øgning af indgangssignalet, så bør HD3 falde indtil 0 med øge produktionen amplitude (såkaldte IIP3 punkt), men i mit tilfælde kurven er som en bølge, meget bad.lz SE atattched

iamlearning 's bidrag fra Thu, 18 Feb 2010 19:01 [/url], siger "IIP3 bestemmer indgangseffekt, hvorefter gevinst for den 3. harmoniske er større end grundlæggende". Se også denne [url = http://en.wikipedia.org/wiki/IIP3] wiki [/url] for en god forklaring på [color = blue] IIP3 [/color]. [Quote = Chichi], men i mit tilfælde kurven er som en bølge, meget bad.lz SE atattched
Jeg forstår ikke helt din kurve. Fra din tekst, bør det være HD3 vs HD1 (grundlæggende), right? Så - bortset fra dens mærkelige form - hvordan kan du få en HD3 udgangssignal mellem 60 og 90 dB fra en grundlæggende signal mellem -70 og-20dB? Ved en fundamental indgangssignalet-60dB (1 mV, i tilfælde af dBV), ville en HD3 udgang 70dBV betyder en HD3 forstærkning 130 dB (≈ 3e6) eller en HD3 udgangsspænding på> 3kV. Der helt sikkert noget må være galt med størrelsen af ​​enhederne. Men måske det er min mis-tolkning?

Hi, højre for X-aksen er HD1, medens y-aksen er HD1-HD3, afstanden mellem TREDIE ordens harmoniske og grundlæggende signal.

Ok, så synes du stadig er langt, langt væk fra IIP3 punkt, som er HD1-HD3 = 0dB (se [url = http://en.wikipedia.org/wiki/IIP3] wiki [/url]) . Så du skal simulere input range-20dB ≤ HD1 ≤ +10 dB!

Hej
resultatet fik fra THD simulation er den reelle værdi, eller med enheden%?
jeg går igennem en linearitet analyse lige nu, og det forekommer mig, at den værdi givet ved THD funktion er en procentdel

ja det er, som det kan ses i wavescan brugervejledningen (regnerens funktioner) for THD bare ganges med 100 og du kan bruge det til at beregne ENOB eller SN (D) R

fra lommeregneren anvende Fouriertransformation derefter opsummere et par udtryk HD2, HD3 er normalt tilstrækkeligt held og lykke

men hvorfor min THD altid synes at være omkring 8%, min specs kravet er 0,92%, hvad synes du er årsagen?

[Quote = kokykokykoky, 785277] men hvorfor min THD altid synes at være omkring 8%, min specs kravet er 0,92%, hvad synes du, er årsagen [/QUOTE] Hvordan kan nogen kender årsagen, uden nogen information om dit kredsløb? ? - Og dette på et kapret tråd! Vil du vide, hvorfor det THD mit kredsløb er ok?

Hej alle Jeg bruger regnemaskinen i kadence at finde settling tid for udgangsspændingen bølgeform. Der er denne regnemaskine funktion (Settlingtime) i kadence, som jeg tror ville være nyttig for mig. Men der er 4 blanke at blive fyldt op: Initial Værdi Type: Startværdi: Final værdi type: Final værdi: Venlige rådgive. Jeg prøvede at gøre det, men svaret synes ikke fornuftigt. Advance tak :)

Hvis du har i din forbigående responce aktuelle dvs I2, så skal du først trykke på bølge, og det så du trykker den bølgeform i forbigående responce, så udtrykket er i buffer.After at vælge fra særlige funktioner THD. På dette tidspunkt er du nødt til at indstille, som du sagde 4 parametre. Hos kasser Fra & Til du nødt til at skrive noget i tide, for eksempel 3U til 5u (mening USEC). Disse værdier afhænger af hyppigheden af ​​dit output waveform.So er det godt at vælge to perioder af dit signal. Ved grundlæggende at vælge 0. Nu til antallet af prøver, du kan skrive 64,512,1024 men det afhænger af det trin, du har i forbigående analysis.Check i kadence hjælp til calculator.I tror, ​​du vil finde det på calc.pdf. Der vil du finde det udtryk for at vælge den rigtige Ingen af ​​prøverne. Hvis du har problemer sende et billede med dit signal eller bare sende frekvensen af ​​dit signal. Hvis din bølgeform er spænding, skal du trykke bølge, VT og derefter bølgeform
: razz: Tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back