Hvordan til at bestemme amplituden af rampen i DC-DC-konverter?

S

sudheer_vlsi

Guest
Hej alle,

Hvordan til at bestemme amplituden af rampen i DC-DC-konverter?Hvad er problemet, hvis vi vælger meget mindre amplitude eller flere amplitude?Er det vil skabe problemer på PWM komparator eller Fejl Forstærker specifikationer?
Vær venlig at svare mig.

Jo større rampen amplituden det bedre, da kredsløbet bliver mindre udsat for støj pickup.(Volt er mindre følsomme end millivolt).

På den anden side vil en for stor amplitude kræver en urimeligt høj forsyningsspænding.Threfore, en amplitude i størrelsesordenen 2-3Vpp bør være OK.

Hi VVV,

Hvis peak-peak amplitude af rampen, er for lav, så jeg tror det kommer til at placere strenge specifikationer på løsningen af det sammenligningsgrundlag, fordi hvis der til produktionen af konverteren ændringerne, og derefter sin pligt cyklus har justeres, hvilket betyder fejlen forstærkerudgangen skal justeres i, at rampen amplitude og dermed komparator har til at løse meget meget små ændringer i den fejl forstærkerudgangen.
er min forklaring korrekt?
Thanks for ur svar.

Ja, du har ret, jo mindre rampe, jo sværere en opgave for komparator.

Hi VVV,

Hvis amplituden af rampen er mere, så fejlen forstærkerudgangen svinge skal være højt for at få 0 TO100% told cycle.but har det nogle udbud i forbindelse problem.if amplituden er for lav, vil det slappe gyngen for fejl forstærker. men følsomme over for noise.This også kan blive behandlet i vores designs, Right?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back