Hvordan til at designe dobbelt resonans microstrip patch antenne?

A

alan6449

Guest
hi ... Jeg har brug for forslag til, hvordan at designe dobbelt resonans microstrip patch antenna.my frekvens er 1,8 til 2.2.I allerede forsøge at gøre antenne fra IEEE tidsskrift, men det største problem i mit design, er jeg dont, hvordan man variere systematisk eller tune for at få en god result.It der har nogen procedure for tuning til at bestemme optimale højde, patch størrelse (L, W), størrelsen af ​​sonde-feed ... plz .. jeg håber u kan vejlede mig betragte alan

For det første kan u prøve at designe en standard microstrip antenne ligesom runde eller rektangulære. Så u kan ændre denne antenne indtil få den ønskede frekvens. Det skal iteration proces. Du bør brugt din tid til at gøre dette. Men du kan spare din tid, hvis du har en hurtig mikrobølge simulator. Jeg har nogle papir om dual band antenne. Hvis du vil, kan jeg dele det her. Skål

uploade dit design, så vi kunne se wht slags antenne, du har foretaget.

[Quote = SagSag] uploade dit design, så vi kunne se wht slags antenne, du har foretaget. [/Quote] Papiret er ikke baseret på mit arbejde, i stedet fik jeg dem fra IEEE tidsskrift.

Hej, Prøv at få bogen: "Compact og bredbånd mikrostrip antenner" fra Kin-Lu Wong. Når du tager en vilkårlig antenne, der er tæt på, hvad du vil, men du ved ikke, hvorfor det virker, er det svært at ændre det til dine behov. Antenner med flere resonanser (at øge brugbare båndbredde) er de vanskelige spørgsmål. Bogen kan give dig nogle design ideer og indsigt i antenne teori at reducere den ønskede iterative trin. Når du har lov til at tilføje nogle grupperet komponenter, kan du få den anden resonans med et LC kredsløb. Faktisk din antenne bliver et band pass filter med 2 resonatorer hvor kun en resonator udstråler. Den forøger båndbredden med ca faktor 2,4 i forhold til et enkelt plaster.

[Quote = alan6449] hi ... Jeg har brug for forslag til, hvordan at designe dobbelt resonans microstrip patch antenna.my frekvens er 1,8 til 2.2.I allerede forsøge at gøre antenne fra IEEE tidsskrift, men det største problem i mit design, er jeg dont, hvordan man variere systematisk eller tune for at få en god result.It der har nogen procedure for tuning til at bestemme optimale højde, patch størrelse (L, W), størrelsen af ​​sonde-feed ... plz .. jeg håber u kan vejlede mig betragte alan [/quote] Jeg har en fil, der vil hjælpe dig med at designe en patch antenne, men med coax foder. Hvis du har brug for det, så lad mig vide din e-mailadresse. (Bedre drop din e-mail som PM til mig)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back