Hvordan til at designe en digital switch til at matche 50 Ohm eller 75 Ohm RL?

W

wizardz

Guest
Jeg har et spørgsmål vedrørende et analogt designprojekt. I dette projekt, er jeg nødt til at designe en forstærker, der kan matche 50 Ohm eller 75 ohm udgangsimpedans ved hjælp af en digital switch. Jeg overvejer at bruge en kilde follower udgangstrin. Ved at ændre bias strøm kilden medløber, kan jeg ændre (knap) GM, og derfor 1/gm til at matche de 50 ohm / 75 ohm udgangsimpedans. Er der nogen gode måder at tænde / slukke den aktuelle kilde af kilden medløber ved cascoding en on / off MOSFET? Eller er der bedre måder at skifte mellem 50 Ohm og 75 Ohm? Tak!

Hvis det var mig, og magt var ikke et problem, ville jeg forsøge at gøre tilhænger FETs ubetydelig kilde impedans, mange fingre witn N * 25 ohm kilde ballast stykket og kontrol ved gaten, om hver af dem er "på" eller "off" for parallel impedans, du ønsker. Da du ikke er på udkig efter kontinuerlig variation kan du ikke brug for en løbende kontrol (med alle de spørgsmål om at holde en GM-bias ordningen på 50 ohm eksakt nok). En tynd film modstand med lav TC, hvis de findes, ville være meget mere konsekvent m / proces, spænding, temp. Switching er altid nemmere, jo længere opstrøms, du kan gøre det.

Jeg tænker på samme måde, kunne man købe en SPDT analog switch beregnet til den båndbredde af dit signal og lægge 50ohm på den ene indgang og 75ohm på den anden indgang, og derefter skifte mellem de to uanset af hvilken belastning du har brug for.

Tak for dit svar. Problemet er, at jeg har brug for en forenklet teknik til at opnå de 50 Ohm eller 75 Ohm. Jeg tænker på at skifte bias strøm kilden medløber. For eksempel, cut-off/open cascoding en switch på en gren af en aktuel spejl kilde og derefter den nuværende gren. Jeg synes, der involverer nogle design overvejelser, er det svært at definere DC spænding på den node, hvor kontakten og aktuelle kilde conected under "på" tilstand. Er der nogen bedre måder?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back