Hvordan til at generere 10MHz, firkantbølge, (fra nul op til VCC), med meget lav jitter

G

goldsmith

Guest
Kære Alle Hej Jeg vil generere 10MHz firkantbølge (uden negativ cyklus) med 50 procent driftscyklus, og med den laveste jitter, og stigetid og fald tid. Og med amplitude omkring 5 volt. Så er det muligt, at du guide mig til at designe det, tak? Med venlig hilsen og værdsætter Goldsmith

Kære mister_rf Hej Tak for svaret. Jeg har en idé om her, men som jeg kender, afslapning, oscillatorer med ikke porte, har ikke 50 procent DC, har du nogen idé til at forbedre det? Regards Goldsmith

Start med 20MHZ, divider med 2 (flip-flop) = 10MHz 50% duty cycle.

Kære RJM Hej Tak for dit svar. Men hvordan kan jeg starte med 20MHZ? Mit gennemsnit er, kan du foreslå mig en 20MHZ firkantoscillator med gode specifikationer, tak? Regards Goldsmith

Hvis du starter med noget 20MHZ firkantoscillator, ingen mater hvad duty cycle, og ledes gennem en kant udløst flip-flop du vil ende op med en 10MHz firkantbølge med en perfekt 50% duty cycle. Bare bruge en krystal oscillator. For at være endnu mere præcis du kan starte med en 2560MHZ oscillator og bruge 8 bit prescaleren Ic (kløft ved 256) til at give dig dine 10MHz, men RF-layout ville være mere krævende.

! u kan købe færdige kvarts OSC og føje den til c MOS .. TTL er bedre, og derefter sende det igennem Schmidt trigger [color = "# FF0000"] http://www.icbase.com/pdf / add/ti/AN-101-00039en.pdf [/color]

Du kan kan starte med en af ​​disse. DIP FAST TTL Square Wave Generator Module - EC2 [/url] 2% frekvens nøjagtighed. Eller 20MHz divider med 2 = 1%, eller 40MHz divider med 4 = 0,5%

Tak for alle dine svar og hjælper. Jeg vil prøve disse måder, og vil give dig resultatet tilbage! Ærbødigst Goldsmith

-----> [Url = http://www.surplus-electronics-sales.com/Zencart/index.php?main_page=index&cPath=38] Crystals and Oscillators: Overskud-Electronics-Sales.com, Din kilde til svært at finde dele! [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back