N
nigosawa
Guest
hey gutter Jeg så et lignende indlæg par dage tilbage i dette forum. im over for de samme problemer im fortalte at generere AWGN og derefter plotte sine pdf, når jeg skaber den ved at randn (indstilling betyder = 0 varians = 1) Jeg får normalt fordelt sekvens af tal. så vil jeg sortere dem ved hjælp af sortering funktion. men når jeg plotte dem jeg dont få en klokkeformet kurve. Hvis man i stedet for randn jeg bruge rand-funktionen (som producerer tal jævnt fordelt) og derefter grunde det pdf, så jeg får en klokkeformet kurve. Jeg spurgte læreren, om jeg kunne bruge rand i stedet for randn, han sagde nej kuz så formålet med Gaussisk støj mislykkes. så hjælpe mig ud af, hvordan det skal gøres nedenfor, er koden jeg bruger x1 = randn (1,10000), m = middelværdi (x1) s_d = std (x1) x = sort (x1);% px = (exp (- ( . (xm) ^ 2) / (2 * s_d * s_d )))/( sqrt (2 * pi) * s_d);% pdf formel px = normpdf (x, 0,1);% pdf formel plot (px) , her i den anden sidste linje og linie før anden sidste har jeg brugt to måder at beregne pdf. alle kan anvendes, og andre kan stå kommenteres