Hvordan til at generere AWGN hjælp randn

N

nigosawa

Guest
hey gutter Jeg så et lignende indlæg par dage tilbage i dette forum. im over for de samme problemer im fortalte at generere AWGN og derefter plotte sine pdf, når jeg skaber den ved at randn (indstilling betyder = 0 varians = 1) Jeg får normalt fordelt sekvens af tal. så vil jeg sortere dem ved hjælp af sortering funktion. men når jeg plotte dem jeg dont få en klokkeformet kurve. Hvis man i stedet for randn jeg bruge rand-funktionen (som producerer tal jævnt fordelt) og derefter grunde det pdf, så jeg får en klokkeformet kurve. Jeg spurgte læreren, om jeg kunne bruge rand i stedet for randn, han sagde nej kuz så formålet med Gaussisk støj mislykkes. så hjælpe mig ud af, hvordan det skal gøres nedenfor, er koden jeg bruger x1 = randn (1,10000), m = middelværdi (x1) s_d = std (x1) x = sort (x1);% px = (exp (- ( . (xm) ^ 2) / (2 * s_d * s_d )))/( sqrt (2 * pi) * s_d);% pdf formel px = normpdf (x, 0,1);% pdf formel plot (px) , her i den anden sidste linje og linie før anden sidste har jeg brugt to måder at beregne pdf. alle kan anvendes, og andre kan stå kommenteres

Hej, bare erstatte "plot (x, px)" i stedet for "plot (px)". hensyn

thnx en masse mahdithdn u ved, at jeg har prøvet dette i flere dage, og couldnt se denne lille fejl i min kode thnx igen Man U har hjulpet mig flere gange, Gud velsigne ya cheers

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back