Hvordan til at opdage USB fastgøres / udsendt til PIC

S

sreepss

Guest
Hej venner, "jeg har desiged en PIC 18F4550 Device og konfigureret som en HID klasse. Mit problem var, hvordan kan jeg opdage, hvis et USB-kabel fra en vært der er tilsluttet eller ej?? er der nogen afbryder eller Flag til påvisning af en USB-Bus aktivitet?? Jeg bruger MIkroC Pro compiler og 18F4550 Controller: shock:

bruge Microchip MCHPFSUSB biblioteket en bruger følgende funktion USB_DEVICE_STATE USBGetDeviceState (); Beskrivelse Denne funktion returnerer den aktuelle status for enheden på USB. Denne funktion bruges til at bestemme, når enheden er klar til at kommunikere på bussen. Ansøgninger bør ikke forsøge at sende eller modtage data, før denne funktion returnerer CONFIGURED_STATE.

Disse libaray kan anvendes med mikroC Pro?? Bcoz alle mine programmer er wriien i mikroC: trist:

Jeg er ikke bekendt med mikroC USB-biblioteker, og ved ikke, om det giver nogen lavt niveau kontrol og status muligheder. De findes med rimelige USB biblioteker som Microchip eller CCS. Du skal tjekke dokumentationen. Der er ingen meningsfuld information i mikroC Pro Brugermanual, dog. Self-USB-enheder kræver VUSB skal bruges til interface aktivering / deaktivering. Selv hvis der ikke Connect Status udsættes min den mikroC USB HID driver, kan du kontrollere VUSB niveau.

Tak for din replay sir. Mit største problem var enheden ikke var en bus powerd enhed .. så jeg kan ikke chck forbindelsen gennem VUSB: roll :: roll :: roll:

Jeg formoder, at der er en misforståelse. Bus-baserede enheder behøver ikke VBUS overvågning, fordi uden VBUS, der er ingen enhed drift ved alle. Self-baserede enheder er nødt til at overvåge VUSB, i hvert fald hvis de er kompatible med USB-standard.

Hai FVM, Mit design var ikke en bus powered en. så når en USB-vært var forbundet jeg nødt til at overføre nogle data fra min pic at værten. Kommunikationen mellem dem var fint, men i løbet af enheden er i arbejde tilstand, hvordan man kan opdage, er der en USB-kablet blev tilsluttet til min enhed

Kabel tilsluttet tilstand kan bestemmes ved at kontrollere VUSB, logisk sammenhæng tilstand (enhed opregnet, ikke gået i stå osv..) Bør afspejles af status variabler inde i mikroC USB biblioteket, men som sagt, jeg har ingen idé, hvis de bliver offentliggjort.

Mit problem var endnu ikke løst .. Den Mikro C vil ikke give nogen funktion til at opdage bussen aktivitet

Desværre, jeg kan ikke 'hjælp med missin funktioner i mikroC biblioteket. Men som tidligere nævnt, bør der være et kredsløb til overvågning af USB forsyningsspændingen, lignende er beskrevet i PIC dataarket. Du kan læse i den respektive pin-niveau.

Thanx FVM, men efter dette diagram skal jeg slutte grund af USB-porten til enheden jorden? i henhold til mit design, jeg forbandt både forsyningen til PIC

Strømforsyningen på min enhed er allerede tilsluttet VDD og VSS ben, jeg også tilsluttet + Vusb og jorden blev også forbundet til den samme ... 8-O

I en selvstændig drives deviced skal VBus ikke være kortsluttet til VDD. Der bør være mindst dioder at isolere den lokale strømforsyning fra VBUS. De USB-standard anmoder om, at VBUS ikke drives fra enheden side, også D + og D-må ikke køres, før VBUS er til stede. Det sagde VBUS overvågningskredsløb bruges til at aktivere USB-interface.

Hej alle, blev problemet løst ved at læse USBIF Flag status. Fra det flag vi får Bus aktivitet, og vi kan bestemme, hvor der nogen bus aktivitet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back