Hvordan til at simulere en mikrobølgeovn absorber i IE3D?

A

abhi_kolkata

Guest
Hej alle, jeg forsøger at gennemføre et plane arkimedisk spiral antenne (0,5 - 3 GHz) med mikroovn absorber backing (til at absorbere nogle af felterne og få et bedre løbende distibution over den ydre periferi af den spiral, således at den samlede VSWR er godt over en større båndbredde), 2.54cm over metal plade tilbage ground.but Jeg ved ikke, hvordan man kan simulere absorberen i IE3D , jeg ved, vi kan gøre med endelig form dielektrika i IE3D, nu er der nogen metode at fastlægge en sådan dielektriske som en meget lossy man sandsynligvis ved at vælge nogle parameter værdier såsom tab tangens eller noget andet passende for den dielektriske blok? Og hvad skal en typisk værdi af en sådan parameter for at få en god mikrobølgeovn absorberende materiale til mit formål? plz aksjer ur synspunkter vedrørende dette spørgsmål. ivrigt venter på ur svar. med hensyn Abhi

Hej, Abhi: Jeg tror, du kan modellere det som enten en uendelig lag eller en endelig størrelse lag af dielektrika med passende dielektriske materialer (ER og Sigma). For uendelig dielektrika, kan du endda give ikke-1 Mur. Men hvad skal disse værdier? Jeg tror, du har brug for at tjekke med materiale leverandør. Regards.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back