Hvordan til at skalere x-aksen i kadence spøgelse?

E

eejli

Guest
Sig feje parameter x og få Vout vs x bølgeform.

Men jeg faktisk har brug for x-aksen, der skal 0.05x, dvs en bølgeform med 0.05x vs Vout.

Forsøgt rundt og kan ikke finde en måde at gøre det.

Kan nogen hjælpe mig?

Tak.

Plot Vout vs x wavwform.
Brug AWD regnemaskine.Klik på "bølge"-knappen i lommeregnerens vindue, og efter at andet klik på Vout bølgeform i Waveform vindue.
I regnemaskine du vil se noget lignende "wavev12s1i1 ()"
Så i thr lommeregner vindue vælge "Specielle funktioner" -> xval
Multiplicerer det med 0,05 og plot.
Vælg dernæst "Axis" -> "Xaxis" -> "Plot vs"og rulle til xval (wavev1. ....
Klik på OK.
Det er alt.

Er der en måde at gøre det inden for lommeregneren?the output is a given
value.

Jeg finde værdien af gm når
output er en given
værdi.

Du kan plotte x * 0,05 og andre graphcs på en samme vindue og vælg økse * 0,05 for x-aksen (i stedet for uafhængige variable) fra x-aksen menu.

Jeg forsøger at plotte Ron modstand fra resultaterne browser for forskellige bredder af en transistor.Men den parameter der er blevet fejet af Parameteric analyse er "Antal fingre", så Ron er afbildes mod Antal fingre i stedet for bredde.

Så jeg ville gerne multiplicere x-aksen ved bredden af en finger (2um ).... jeg har forsøgt de skridt, der er nævnt ved FOM .... men de dont arbejde for mig ...

jeg lave følgende:
1.højreklikke på Ron i resultater browser til plot Ron vs fingre
2.sende bølgeform til lommeregneren .. men det er ikke wave1s ..()... men et udtryk som PV ("/ M0" ron "? resultat" dcOpInfo-info ")

3.Jeg tager xval af ovenstående ...gange den med 2 ... og så plot ... jeg får en lineær bølgeform mellem det oprindelige antal af fingre, og ganget version ...
4.Nu vil jeg gå tilbage til den oprindelige graf, vælge x-aksen og søgning i plot vs drop down menu ... men jeg dont se xval .... blandt de valg ...

Venligst løse dette problem ... dens så generende ...!!

Regards,

haadi20 skrev:

Jeg forsøger at plotte Ron modstand fra resultaterne browser for forskellige bredder af en transistor.
Men den parameter der er blevet fejet af Parameteric analyse er "Antal fingre", så Ron er afbildes mod Antal fingre i stedet for bredde.Så jeg ville gerne multiplicere x-aksen ved bredden af en finger (2um ).... jeg har forsøgt de skridt, der er nævnt ved FOM .... men de dont arbejde for mig ...jeg lave følgende:

1.
højreklikke på Ron i resultater browser til plot Ron vs fingre

2.

sende bølgeform til lommeregneren .. men det er ikke wave1s ..()... men et udtryk som PV ("/ M0" ron "? resultat" dcOpInfo-info ")3.
Jeg tager xval af ovenstående ...
gange den med 2 ... og så plot ... jeg får en lineær bølgeform mellem det oprindelige antal af fingre, og ganget version ...

4.
Nu vil jeg gå tilbage til den oprindelige graf, vælge x-aksen og søgning i plot vs drop down menu ... men jeg dont se xval .... blandt de valg ...Venligst løse dette problem ... dens så generende ...!!Regards,

femtopiconano skrev:

Er der en måde at gøre det inden for lommeregneren?

the output is a given
value.
Jeg finde værdien af gm når
output er en given
værdi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back