Hvordan til at skrive til EEPROM af PIC16F84A

A

ahmad_abdulghany

Guest
Assalamo alaykomKan nogen hjælpe mig med at skrive til EEPROM af PIC16F84A ..Jeg ved ikke noget om det ..og jeg har brug for hjælp til at gøre følgende:- Jeg gør et program, som modtager IR kodet seriel signal fra en fjernbetjening ..Koden svarer til hver knap består af 42 bits- Jeg butik hver trådte i seks registre ..- Og så afkode koden på hvert trykket på knappen- Derefter gemme sine afkodes værdi i et register ..- Jeg tager fire knapper (cifre) som en hemmelig kode ..- Dvs jeg sammenligne dem i en lagret værdier i fire registre kaldes i mit program Code_0, Code_1, Code_2, og Code_3 ...- Hvis det er angivet i registret var rigtigt ..en LED tændt for at angive, at du har bestået efter indtastning den rigtige kode ..Problemet er nu:Jeg vil gerne gøre koden variable ikke er fastsat ved at ændre det eksternt ..dvs jeg ønsker at gemme koden, der skal sammenlignes i EEPROM ..og skrive til det nye kode eller anden måde ..Pleeeeeeese hjælpe ..dette projekt skal leveres i overmorgen ..det haster!..Jeg blev færdig alting og det virkede alhamdulillah meget godt, men den hemmelige kode er fast ikke programmeres ....
Mange tak ..Salamo alaykomBeklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tjek side 14 i dataarket.Det nærmere tydeligt, hvordan man læse fra og skrive til EEPROM.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

o 3laekom alsalam
at skrive til eeprom u netop skal gøre dette skridt

1 - movlw 00h (dette er adressen på eeprom register så når u opbevare oplysningerne u vil gemme det her i denne adresse ok u vide, at pic16f84a har 64 registre, så u kan vælge et hvilket som helst, og her vælger jeg 00h)

2-movwf 09h, (dette er adressen på SFR sit navn EEADR)

3 - movlw 0a, (0a er de data, der u ønsker at gemme på 00h adresse i EEPROM, og hvis ur data i RAM Tilmeld u kan bruge denne instruktion MOVF ram-adresse, 0 efter at ur blev data i W register)

4 - movwf 08 (dette er adressen på SFR dets navn er EEDATA)

Efter denne SKRIDT UR data REDAY TIL STORE AT 00h ADRRESS AT EEPROM
og nu er der også nogle andre skridt dette følgende skridt bare kopiere og indsætte til ur-program
ok

5-BSF 03,5 (goto bank 1 til at gøre nogle omgivelser, SFR, som tilhører EEPROM)

6-BSF 08,2 (dette for skrive aktivere)

7-movlw 0x55
8-movwf 09
9-movlw0xaa
10-movwf 09

11 - BSF 08,1 (når denne instruktion exeute det skriftligt til EEPROM star u skal vide, at skrive til EEPROM tage 10 ms

steps7 8 9 10
fra micrchip u skal skrive denne instruktion uden tror grunden
Der er flag smule i EECON1 register lade u vide, hvornår skriver ende
denne bit er EEIF (den Furth bit 08,4) det bliver 1, når skriftsproget ende

den sidste note er ur nu på bank 1 dont glemme, at

lave u kende, at jeg var beslutter at gøre dette projekt, når jeg har tid
gid u succed gør det
og jeg håber, at dette svar hjalp u

Tak "scorpionss22" ...for jeres hjælp ..men jeg ville gerne tage din mening i en anden punkter i dette projekt, hvis du ikke har noget imod ..Du kan kontakte mig på MSN messenger?Min MSN Messenger kontakt info er: ahmad_abdulghany (at) yahoo.com

Undlad venligst at hvis du kan ..mange tak ..

Note: Jeg ønsker at meddele Dem, at jeg lykkedes at gøre dette projekt alhamdulillah ta3ala ..og hvis du vil have mig til at sende sin dokumentation til dig ..jeg dont tankerne ..

Salamo Alaykom ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back