hvordan vi opbevarer kemiske løsninger?

Y

yuenkit

Guest
Jeg planlægger at gøre PCB mig selv.problemet er jeg ikke ved, hvordan man opbevarer den kemiske løsninger (ferride cloride etc).jeg bange for, det er farligt for vores helbred.

tak.

Nå, skal oin den samme side vil jeg sige;

Meget omhyggeligt, at alle containere til opbevaring kommer ikke til at smelte eller lække.
Må ikke gemme dem i enten direkte sollys eller nær varmekilder.

Læs opbevaring & brugsanvisningen, der følger med de kemikalier, eller endda besøge websteder, der sælger dem, kan de være i stand til at fortælle dig, hvordan du gemmer dem (ligesom når du får din kemikalier fra).

Sørg for, at du ikke gemme dem i nærheden af vand eller en utilsigtet spild kan resultere i dem ender i vandforsyning, samme gælder for afløb.Sætte disse kemikalier i afløbet i Storbritannien kan resultere i en heftig bøde, hvis fanget.

Mig, jeg holdt alle mine i separate flasker i en stor spand (med låg på) på et søm i loftet (hus tag plads) i flere år.
Jeg tror, at hvis jeg nogensinde har brugt dem igen, de ville have alle været nytteløs.

Jeg bruger plastflaske til at gemme ferride cloride løsning.

Nogle nyttige flasker er de "harmonika" type.De kan blive mast ned til niveauet for den væske, således at der er meget lidt luft i (det langsomt nedbryder indholdet).

Nederst på denne side for eksempel:

http://www.silverprint.co.uk/dark33.html

De er ofte tilgængelige fra fotografiske leverandører.

Prøv at læse MSDS (Material Safety Data Sheets) til din kemikalier - de skal være til rådighed fra leverandøren eller online.I England er det ulovligt at levere kemikalier uden en (selv om dette ikke altid er overholdt).

Ferrichlorid dampe (aka. jern (III) chlorid), er ganske ubehagelig, hvis du indånder dem i lang tid.

Jeg har næsten ingen lugtesans grund til at spille med diverse kemikalier, som en ung idiot (fra 8 til 15 år gammel, før jeg indså skaden).Mange af mexicanere, asiater, jamaicanere, etc for krydret fødevarer - det er alt jeg kan smage!Det var hovedsageligt fra at svovlsyre selv, tror jeg.

Prøv her for sikkerhedsdatablad til ferrichlorid:

http://www.jtbaker.com/msds/englishhtml/f1060.htm

Af den måde, vil ferrichlorid roligt spise nogle plast.Jeg spildte nogle på et tastatur en gang uden at mærke, og det spiste alle plast indsætter under tasterne inden for få timer.

Tage sig af, at lugtesans,
FoxyRick.

et andet spørgsmål:

hvordan håndterer vi den løsning, efter at bruge det?da det er ulovligt, hvis vi jst løbe det i vasken, er det måske vil "æde" det vandrøret også.

Leverandøren af kemikalier skal fortælle dig, hvordan du skal aflevere dem.Jeg vil tro, at du kan tilføje nogle andre kemikalier, der producerer et inaktivt færdige kemiske fra reaktion mellem de to.Et klassisk eksempel er, at både natrium og klorid er farlige på deres egne, men når de kombineres producere salt, som er relativt harmløse.

Må ikke condsider dette råd til at være af "lovlige" kvalitet ...

En metode til bortskaffelse af brugt ferrichlorid er at kaste noget skrammel metal til det (f.eks gamle kobber rør) for at sikre, at alle de FeCl3 er brugt op.Fjern de resterende metal derefter blandes med støbning gips (gips i Paris) og mulighed for at indstille.Du har derefter fast affald - mange mennesker bare sætte dette i skidt.Kobber chlorid dog stadig ubehageligt for miljøet (kobber er en gift, - det bruges i marine malinger for at forhindre algevækst på skrog), og personligt kan jeg ikke acceptere dette.

Din lokale losseplads / genbrugsplads * kunne * have en lille kemisk affald facilitet, hvor du kan tage fast.En bedre metode:Tilføj natriumkarbonat (vask sodavand fra et supermarked eller hardware shop) eller natriumhydroxid til at neutralisere det, indtil pH går op til mellem 7.0 og 8.0, at teste den med indikatorpapir (rødt lakmuspapir-behov til blaat, eller noget fra din lokale akvarium shop).

Hvis du ikke har indikator papirer, te opløsning (fra te-blade!) Vil vende mørkere brun som opløsningen bliver neutraliseret.Lidt svært at sige, men med alle de farverige ioner i opløsningen.Eller blot tilføje masser af natriumcarbonat, vil det ikke skade noget.Brug ikke natriumhydroxid, medmindre du har indikator papirer, det er langt grovere end natriumcarbonat.

Efter dette, vil kobber deponeres som slam.Gør det muligt at afgøre, hæld den flydende, yderligere fortynde væsken med vand, hvorefter det kan hældes i kloakken.

Opsaml kobber slam i plastposer og kassér den, som kræves af din lokale affald myndighed.

Selv om iværksættelse af denne kobber slam i den normale affald ikke er for dårligt, da metalliske kobber er smidt væk hver dag (rør bits) og er ikke så meget af en miljøfare som kobber salte.

Hope this helps.

FoxyRick.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back