Hvordan virker en 3-terminalen kondensator arbejde?

Z

zape

Guest
Jeg har en ikke-arbejdende digitalt vækkeur og output driver brummer går gennem en tre-terminal elektrolytisk kondensator. Dette er noget nyt for mig. Enhver idé om, hvordan det virker? Den brummer har to ledninger, den ene er forbundet med levering og den anden til den kondensator midterste terminal. De andre kondensator ben er tilsluttet et to forsyning og den anden til den samler af en NPN transistor. Så jeg gætte, når transistoren er mættet denne seneste pin vil være forbundet til sthg tæt på jorden, og brummer skal fodres med forsyningen. Jeg har målt kapacitans mellem pin forbundet med udbud og en i midten, og jeg læser noget lignende 1 microfarad. Måling også impedans mellem den ekstreme terminalerne det synes at være åbne. Er det rigtigt?

[Quote = zape] Jeg har en ikke-arbejdende digitalt vækkeur og output driver brummer går gennem en tre-terminal elektrolytisk kondensator. Dette er noget nyt for mig. Enhver idé om, hvordan det virker? Den brummer har to ledninger, den ene er forbundet med levering og den anden til den kondensator midterste terminal. De andre kondensator ben er tilsluttet et to forsyning og den anden til den samler af en NPN transistor. Så jeg gætte, når transistoren er mættet denne seneste pin vil være forbundet til sthg tæt på jorden, og brummer skal fodres med forsyningen. Jeg har målt kapacitans mellem pin forbundet med udbud og en i midten, og jeg læser noget lignende 1 microfarad. Måling også impedans mellem den ekstreme terminalerne det synes at være åbne. Er det rigtigt? [/Quote] Jeg kan ikke sige med sikkerhed, hvad det kondensator er, men normalt Elektrolytisk kondensatorer med tre eller flere terminaler er bare flere kondensatorer i én pakke. Den ene terminal er en almindelig negativ. De to andre terminaler er hver af de to positive. Disse typer af kondensatorer var meget almindelige i gamle Tube (Valve) forstærker og tv-apparater.

er du sikker på det er en kondensator? Kunne du lægger et billede af det?

Tre terminal hætter er en mini-filter netværk. Du har en spole, så hætten til jorden, derefter en anden spole. Du bør have et meget lavt modstanden mellem ind og ud terminaler, spoler, og en cap mellem ind eller ud terminaler til midten terminalen.

Da jeg byggede rør forstærkere et par år tilbage, jeg ofte stødte ind i nogle 3-terminalen elektrolytisk caps, blot to kondensatorer med et fælles grundlag som beskrevet af chemelec ovenfor. De blev som regel højspændingsdele (300V +) og i intervallet 47uF til 220UF. Jeg kan endda huske nogle papir i olie kondensatorer, der havde blandede værdier i samme pakke, som 1uF to uF 3 uF ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back