Hvordan virker Ideal Op-amp opfører?

S

saad

Guest
Overvej den ideelle opamp i vende konfiguration. hvis jeg forøge værdien af feedback modstand outof bundet gevinsten stiger som forventet, men produktionen undlader at konvergere for visse værdi af R2 (i dette tilfælde efter 14 KOHM) input er 2 V pp sinuskurve @ 1kHz. hvorfor sker det? Bemærk, at dette problem ikke opstå, hvis jeg bruger uA741 stedet for ideelle opamp Vær til det punkt i besvarelsen. og efter så hurtigt som muligt Hilsen, Saad

Hej Hvad opamp er U øjeblikket bruger og over for dette problem?

prøv at sætte nogle belastning på outputtet af forstærkeren. De 741 output har en sti til jorden, hvor som det ideelle opamp otuput ikke.

Tilføjelse af belastningsmodstand fungerer heller ikke: cry: im benytter PSpice. Faktisk, hvis det er problemet med software, kan uA741 må heller ikke arbejde. plz prøve at undersøge det. Regards, Saad

Kan du vise bølgeform diagrammer med normal og dårligt arbejde, og hvad R1/R2 du bruger? Kan være du har statisk overrange?

plz sende waverform u genereres, og værdien af modstandene .. DAT wud være en lil hjælp til os og u

Google-søgning: op-amp for alle fra texsas instrumenter. LizardK

Du er nødt til at overveje forsyningsspændingen som produktion peak spænding for 741 kan ikke højere end (forsyningsspænding - 1V), og belastningen modstand kan ikke være højere end 2 kOhm. Så du vil vide, hvor meget output du kan få, og tænke på, at med 2Vp-p-indgang, hvor meget får du kan få. nguyennam

ideelle opamp har ingen offset spænding betyder, at der er samme spænding mellem inverterende og ikke inverterende ende

Hey dude, jeg prøvede at simulere dit kredsløb i PSpice og MATLAB .. Kan u sende waveforms, så vi kan få en bedre forståelse .....

[Quote = Saad] hvorfor sker det? Saad [/quote] hvad der lige ske, at du ikke nævnte detaljer, så du sætte alle oplysninger, du har, og jeg håber, vi kan hjælpe dig .. : D

[Quote = Saad] hvorfor sker det? [/Quote] Hej Saad jeg har simuleret dit kredsløb i Proteus simulator den støtte PSpice også. Jeg indså, at dit problem ikke er med R2 kan du øge det til nogen værdi, men først skal du nødt til at ændre positive jernbane spænding OP-AMP til høj værdi at gøre OP-AMP får det nødvendige input spænding til det ønskede spænding på output som samt den negative jernbane spænding her, jeg har sat dem til 1000V og 1000V mens spændingen gevinst er 900000ohm/100000ohm = 9, så de største udgangsspændingen vil være 12 * 9 = 108 Jeg håber, at dette er nyttigt, jeg har uploadet den simulerede kredsløb nyde !!!!!!!!: D

Hej Kære Saad! Godt du kender theorically du kan øge få så meget som du ønsker. Men i praksis du er begrænset på grund af enhederne. I dette tilfælde, når du øger gevinsten og få virkninger output spænding, opamp så nødt til at støtte belastningen med mere aktuelle. Desværre udgangsstrøm følger ikke, og opamp ville blive overbelastet. For eksempel overveje en 741u, maksimale udgangsstrøm er kun 25 mA. På den anden side udgangsspændingen er mindre end strømforsyninger, giver dig for opamp, dvs hvis du støtter omamp med +10 V og-10v du kan ikke få mere end +10 V ved udgang. Tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back