hvordan????

S

shreeks9

Guest
hej ........
Jeg har brug for at udforme en elektronisk belastning med følgende spec's 240V, 240W, 1A.I forsøgt at gøre tht med Power MOSFET's (IRF 840), men deres lineariteten region var begrænset til omkring en max på 20v.So jeg har desperat brug for nye idéer til at designe denne elektroniske load.am ny i gruppen og vil være glad for at høre fra u fyrene ....

skål
shreeks: D

Brug MOSFETs parallelt, ligesom du prøvet.Men installere en modstand fra deres udspring til jorden.Dette vil være den nuværende forstand modstand.Brug en opamp til at drive MOSFETs.Er spændingen over den forstand modstanden fodret til opamp.De andre input af opamp bliver drevet af en stabil, justerbar spænding.Det vil justere den nuværende, fordi opamp altid vil fastholde den spænding lige.Dette vil tage sig af alle de ikke-linearities.Som en reference jeg bruge en TL431.

Du kan parallelt mere end to MOSFETs, hvis det er nødvendigt.

Forbedringer af kredsløbet bør omfatte en underspænding lockout: dybest set bør MOSFETs være stillet, hvis spændingen over dem er mindre end, siger, 3 ~ 4V.Dette vil forhindre dig i at der tændes for strømmen i helt forstærket MOSFETs, hvilket muligvis P / S beskyttelse til at rejse og gøre belastningen ubrugelig.Måske vil jeg sende dette i morgen.

VVV, du shoudn't forbinde MOSFETs parallelt
når du vil have dem til at operere i aktiv tilstand.
Du kan bare ikke garantere, at strømmen vil
være splited ligeligt.
Bare meassure strømme flyder lavpunktet begge transistorer.
Forskellen kan være betydelige.

Hvis du ønsker at bruge maksimal effekt på både transistor,
Du bør kontrollere en PWR med en opamp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back