Hvorfor bruger vi gate driver i nogle udgangsforstærker kredsløb

A

analog_ocean

Guest
HI,
Jeg vil gerne vide, hvorfor vi bruger porten føreren i nogle nogle effektforstærker circuits.what er den egentlige årsag.

Fortæl mig, hvis du kender

Selv var jeg med samme problem i andet år af min teknik, og derfor er jeg wil forsøge at forklare, ua smule, hvad jeg har forstået sidste år ..

gate-drev (i dette tilfælde er en bidirektional aktuelle kilde, som kan kontrollere grænserne for porten strøm, hvilket igen kan styre den dræbte på effektforstærker.

Hvis du stadig er i tvivl, skal du vente til en anden person til at svare.

Hvis mit svar hjælper, så glem ikke at klikke på hjalp fanen.

det vigtigste kendetegn er, at Gate Driver gerne IC har ingen aktuelle throgh det

Hej,

Al magt halvlederkomponenter behov gate pulser at få tændt.
Der r kredsløb, der udløser impulser til disse porte, til disse ve skal kontrolleres for at opretholde den dræbte kurs mod ønske.Så en vis magt halvlederkomponenter som SCR kan tændes af en port puls nd ikke kan slukkes ved hjælp af andre end sig selv opnå nul aktuelle tilstand.Hvis disse gerne Devices R anvendes derefter mod behovet for at kontrollere alting.Så Gate-drivere bruges i forstærkere.Hilsen,
Avinash.S.

INS-ANI havde den bedste info hidtil Porten fører ikke 2 importent ting, viser det sig at føreren on / off, hvis det er en switch eller kontrollerer, hvor den, hvis det er lineære [aldrig off], 2nd jobbet det gør, er at undgå ændringer i porten / drain spænding påvirker gate / source spænding, da en effekt FET ligner 2 kondensatorer i serie hægtet af en vildt variabel aktuelle lækage.
BTW for junction transistor udgange dette kredsløb en "pre-driver".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back