Hvorfor bruger vi låsen mellem to clock domæner?

K

kunal1514

Guest
Kan ethvert organ fortælle mig, hvorfor vi bruger låsen mellem to clock domæner.

Og også til re-gang signalet og sikre, at det har en gyldig værdi på uret kanter. Du ønsker ikke at have risikoen for en udefineret værdi værdi.

Jeg fik ikke dette koncept ... kan u venligst forklare mig dette emne bedre. I hvilke tilfælde bruger vi Snaplåse mellem ur domæner? hvad det giver? subbu.

Almindeligvis LATCH anvendes til gated CLOCK. Så måske er det reasone, hvorfor bruger LATCH mellem to doamains!

Gatede ure er ikke vant til at krydse ur domæner. De anvendes typisk til at lukke hele døgnet domæner eller dele af en chip for at spare strøm. Med nogen flops blive clocket, og der er ikke overgå stater, er energiforbruget meget sænket.

Hej, jeg tror for blanding ur domæne eller til at løse skævt problem låse bruges, når du blander to ur domins du kan få skævt, på grund af skævhed, du kan miste data, i dette tilfælde disse låse holde data og undgår at miste data .

shivakumar043 ... det lyder interessant ..... Tab af data på grund af Tidsforskydelse ... Jeg har set realtid eksempel på, at ..... Men kunne stadig ikke forstå det HVORFOR, og hvordan denne miste data på grund til ur skæve ..... Jeg vil genkende med taknemmelighed .... hvis nogen kan give relateret info eller noget materiale eller E-link ..... Tak .....

timing låne .... FF1 udløst af posedge CLK1. FF2 udløst af posedge clk2 ... antager samme frekvens CLK1 & clk2 ... synkroniseret .... nu data blev iværksat i CLK1 er forpligtet til at være fanget i NXT-cyklus clk2 .... men vejforsinkelse b / w FF1 og FF2 er> en cyklus af clk1/clk2 ... eller sige voilates opsætning .... indsætte en lås b / w em aktiveret ved 0 .... denne måde FF2 få en yderligere 1/2 cyklus clk1/clk2 coz nu, selv om FF2 prøver data @ en skæv af (1/2) clk1/clk2 cyklus senere stadig korrekte data er tilgængelige.

En lås, der anvendes mellem kaldes en låsning-lås, som anvendes til combile to ur domæner i et clock.Mainly anvendes DFT koncepter. Sumit

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back