Hvorfor Capacitor med DC motorer?

A

Ahmed Osama

Guest
Kære ALLE

Nu har jeg altid læst mange steder at Capacitors hindre gnister, så de engang er forbundet med udledning af DC-motorer til hinder for små gnister happend indeni?

er det sandt?og hvad er den teori ved siden af det??

tak alle

Jeg har ikke hørt noget lignende i DC-motor, hvor der som i AC-motor, det bruges til at kickstarte retning af motor, enten ur kloge / anti ur klog.

Den kontinuerlige skift af bredbånd inden for motoren ville producere alle former for kort højfrekvente puls strømninger.Kondensatoren tæt på motoren vil udledning og levere nogle energi for at opfylde disse aktuelle impulser, således at de ikke behøver at trække strøm gennem den lange (induktive) kabler, med alle former for udstrålede støj som et resultat.

Husk, at spændingen over en spole eller spole er
L * di / dt.Derfor vil enhver hurtige forandringer er strøm gennem en spole vil producere store spændingsstigninger.I en motor, har armature mange sæt viklinger, hvert sæt er fyldt med energi igen fra pensler.Som pensler skifte mellem en tidligere fyldt med energi par og det næste sekventielle un-Energitilfoerslen en, en stor spænding genereres på en fyldt med energi.Dette forårsager gnister på pensler.Disse buer har høj frekvens ringe, der kan forårsage interferens, hvis strålede ud motoren fører.Kondensatoren på motoren har tendens til at undertrykke dette.

Du kan eksperimentere med en AM-radio og en lille motor til at se virkningen.

@ banjo
Citat:

Du kan eksperimentere med en AM-radio og en lille motor til at se effekten

Lad mig forklare lidt mere detaljeret.AM-radioen bruger naturligvis amplitudemodulation.Dette er meget modtagelige for støj indblanding.Tag en AM radio og melodi til et roligt sted, hvor der ikke station, der sender.Nu holde motoren tæt på radioen og tænde den.Motoren støj vil blive hørt over radioen.Flyt motoren væk og støj vil blegne.Fastgøre motor med lang ledning fører og støj vil blive værre.
AM-radio giver en rå akustiske rf analysator.Dette trick har været brugt i årevis som en simpel test.Hvis det virker for alle former for RF, der er inden for radioens tuning sortiment.Ideen er at sætte radioen og motor til en fast kendt afstand til at forårsage støj på radioen.Næste tilføje en kondensator på motor og notat om støjniveauet ændringer.Variere kondensator værdi at se, hvor stort fald sker.

Et andet eksempel, tage dit TV-fjernbetjeningen, og placere det ved siden af en AM radio.Tryk på en knap på fjernbetjeningen og radioen vil pippe.Det er en reaktion på RF felt genereret af den transmitterende fjernbetjeningen.Mange gange har jeg brugt dette trick til at reparere tv-fjernbetjening uden kundens tv i butikken.For det første, jeg kontrolleret, at fjernbetjeningen flunked AM radio test.Så jeg tjekkede forbindelser, renses de knapper, osv., indtil det ville bestå prøven.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back