Hvorfor Darlington er påkrævet

A

angy

Guest
Jeg prøvede at forstå kredsløbet pdf lægger på, hvorfor Darlington transistor (2N6284) kræves for at føre flere logiske IC [url = http://images.elektroda.net/26_1301047526.jpg]
26_1301047526_thumb.jpg
[/url]

At kredsløb fortæller os ikke noget om belastningen kaldet "multiple logiske ICs" men jeg vil antage, at det er med vilje udefineret, hvis dette er et generelt formål, batteri back-up forsyning. Brugen af en Darlington simpelthen tilbyder mere tilgængelige og i "multiple logiske ICs" end en enkelt transistor vil fra enhver reference strøm gennem Zenner. dvs mere effektiv.

Den zenerdiode vil være i stand til at give en base strøm op til en vis grænse (for at kunne arbejde ordentligt og holde den angivne spænding), ved hjælp af en Darlington transistor den nuværende gevinst på de to transistorer er multipliceret så basen nuværende (fra Zener ) vil være en brøkdel af, hvad det ville være med kun én transistor, på denne måde kan du få en højere udgangsstrøm (med den samme base aktuelle) og mere præcis zener spænding, fordi den zener nuværende ikke vil have stor variation, hvor produktionen løbende ændringer. Alex

BTW, jeg vil ikke forsøge at køre den "multiple logiske ICs" med det viste 10V! Hos de fleste, ville logikken løbe 5V. Med højere gevinst til Darlington, vil du have en større vifte af output strømme, at spændingen vil forblive "reguleret" over.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back