hvorfor det er let at forstå ADC, men svært at disign det?

T

tuza2000

Guest
Jeg har studyed det i flere måneder, og jeg synes, det er let at forstå det, men svært at designe kredsløbet af det, hvorfor?
hvis det betyder, at jeg ikke har vidst det meget godt?
THX

 
Hvis du ikke skubbe til grænserne for hastighed, opløsning, magt eller område, ADC er ganske nemt at designe.
Hvor ser du den hardles?

 
Jeg er enig ur ord.Engang, da jeg var studerende, materialer om lærebøger syntes ikke så svært at forstå.
men efter at have arbejdet i industrien, konstaterede jeg, at der findes så mange ikke-ideal, ikke-lineære, støjende elementer, der engang blev ignoreret i lærebøger.den nemme formlen blev mere komplekse og mere underligt.og en, der var ledende i analog design ville fortælle u, at "erfaring" ......og sjældent "i teorien ".......
Dette er virkelig dårlig, og det altid gøre tingene mere vanskeligt at kontrollere og læringsforløb bliver længere i tid.
Men "fra min egen expericence", teorien er altid den bedste ven, når jeg står over mærkelige problemer.Hvis u vil "virkelig forstå" ADC, bør u design en ADC med den virkelige spec.fra den "virkelige verden selskab", ikke af papir.
og jeg foreslår, u kan designe ur ADC første fra opførsel modeller, Matlab er et godt valg.Efter u know driften af ur ADC i forhold til problemet, kan u ændret ur model til mere omfattende og præcise med nogle ikke-ideelle egenskaber, og gøre mere simulering med forskellige betingelser.Derefter u skal vide, hvad u kommer til design i transistorer niveau, og u vil have tillid til at designe ur ADC.
Det er min erfaring, at dele med u.

 
Btrend!hvad u sagt er bedre!hvor længe vi skal tilbringe i at designe et 2th-orden Delta-Sigma graduere!

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top