Hvorfor er der stor forskel mellem-3dB frekvens ...

P

Pipeline

Guest
når jeg simulerede en cascode forstærker, med kroppen virkning og uden krop virkning,-3dB frekvens er meget forskellige, som 30kHz og 130kHz.
Kan nogen fortælle mig, hvorfor det sker?
Da produktionen modstand skiftet 20%, og produktionen kapacitans havde ikke meget chage, kan jeg ikke forstå, hvorfor-3dB frekvens er meget forskellige.

Ud over ændringen af udgangsimpedans, har du også GM af input fase ændret.Dette gør ft, og gevinsten til at ændre.Hvis disse ændringer ikke berettiger til alle udflytningen af din båndbredde, du coul også tjekke om alle dine transistorer være mættet, når du aktiverer kroppen virkning.Også gate-bulk-og dræn-bulk-kondensatorer er nu mere vigtigt, så dette føjer flere kapacitans på output node.

Body virkning drastisk virkninger af Transconductance af input differentierede pairs.Hence din GBW vil ske drastisk.Husk gm = KW / L (VGS-VTH).Tilføjet efter 3 minutter:Også dit output modstand er øget med den nuværende nedsættelse.Derfor vil den dominerende pol færdes i. Jeg tror ikke, at nogen parasitære cap vil ske en drastisk undtagen den kilde-bulk kapacitans (som enten er kortsluttede, når hovedparten er bundet til kilde).

Vigtigere er, kontrollere, om din transistorer er i mætning.Jeg tror ikke, vil den virkning, at meget gerne Humungus sagde ......

For en dobbelt cascode forstærker consistiing af 2 NMOS (M1, M2) og 2PNOS (M3, M4).
Når vi beregner output kapacitans, bør vi overveje CDB af M2 og M3, hvis krop uden virkning?
Jeg bruger CAPTAB i HSPICE at opremse de kondensatorer, ser jeg for output node kapacitans er der ikke stor forskel mellem uden og med kroppen virkning.

Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back